ANDA SEDANG MEMBACA

9

FIFA Ballon d'Or: Pandang Sisi

Jali Bah Selasa, Januari 08, 2013

Cuca sejuk di pagi ni tak dapat hilangkan rasa tak puas hati dalam hati aku dengan keputusan FIFA Ballon d’Or yang diumumkan semalam.

Seperti dijangka, mamat yang gagal membesar dengan sempurna ketika kecil ni menang lagi buat kali ke-4 berturut-turut anugerah Ballon d'Or yang sebelum ini dikenali FIFA World Player of the Year.
MAMAT NI MENANG LAGI 
Kalau rekod jaringan menjadi ukuran, mamat ni akan menang untuk 2,3 tahun lagi selagi dia bermain di Barcelona di bantu Iniesta dan Xavi dan Fabregas. Kesian Cristiano Ronaldo sepatutnya layak menang. 

Mungkin sebab tu Ronaldo nak join Manchester United balik, dekat MU baru boleh challenge Messi.

Eh aku berani cabarlah suruh Messi ni maen dekat EPL boleh ke tak survive dekat situ. Tak payah lawan Chelsea, suruh lawan Stoke City dulu tengok hidup ke tak.

Dunia memang tak adil, kalau kita lihat prestasi Andres Iniesta lebih baik berbanding mamat ni. Iniesta menang EURO 2012 dan Copa Del Rey. Messi selaku kapten Argentina sendiri undi Andres Iniesta menang Ballon d’Or ni. Begitu jugak undi yang dibuat oleh wakil media Malaysia, Rizal Hashim yang turut memilih Andres Iniesta.

Ketidakadilan tidak terhenti di situ, tengok pilihan FIFA World XI ni lagi buat aku panas. semua player LA Liga conquer.


Pique tu kan half of the season injured, Vincent Kompany lagi bagus dari mamat ni. Dani Alves? Phillip Lahm lagi mantap sial tengok prestasi dekat  Bayern Munich dan German. Pirlo mana? Dia kan bantu Juventus menang Serie A unbeaten last season dan bantu Italy pergi Final EURO 2012.  Didier Drogba? Petr Cech? Mat Hummels?

Bangang betul. Memang UEFA sengaja nak promote La Liga. Lama-lama nak naik muak tengok keputusan FIFA Ballon d’Or ni. Keputusan boleh diramal, berat sebelah dan ada unsur konspirasi. Selagi Platini dan Blatter jadi boss besar, tak jauh bangang dengan FAM.

9 Ulasan:

mdazlnshkni berkata...

tak adil... tak adil... panas hati tengoknyee

azrul berkata...

kompany lagi bagus dari pique?
kau biar betul

oh tapi itu kau punya pandangan sisi lahh

kobetz berkata...

skati dia a..
ko nk ko buat award sndri..
sedangkan FAM sndri kelaut..
dem!

Weng berkata...

Jali Bah ni sape interview? Pengulas bengap camni pon leh ada.. Sokernet..sokernet..

mirul berkata...

daripada engko slahkan messi,baik engko salahkan orang yang undi messi tu.

Badang berkata...

Kenapa ko tak undi?
Belum cukup umur or bangang cam rajagopal..?

azrul berkata...

dear Jali Bah

Berjaga malam lah sedikit
Tonton liga lain
Jangan tengok epl match jam 8 jak
lambat sikit "mengantuk ku"

Kah kah kah

Maniax berkata...

bola sepak negara sendiri cam bangang nak komen FIFA.

pirah!

cisse berkata...

matt hummels, pirlo wajib ada beb!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...