ANDA SEDANG MEMBACA

8

Review: Don't Mess With The Yobs Part 2

Unknown Jumaat, Januari 11, 2013
Pasukan paling cool yang tiada tolok bandingnya

Sebenarnya aku sekarang tengah terpaku kaku dan tak tahu nak ulas apa tentang perlawanan pasukan paling cool dalam Malaysia dengan pasukan Darul Takzim FC tadi.

Korang bayangkanlah, 9 lawan 11. Aku dulu masa main bola petang-petang dekat kampung, kalau pasukan aku tak cukup pemain, pasukan aku tarik diri je, sebab tak mahu dibelasah. Tambah-tambah kalau masa tu pasukan aku lawan dengan budak-budak yang jenis makan nasi 5 kali sehari.

Kalau nak bercerita soal realistik dalam permainan bola sepak dengan kenyataan yang mana korang harus akui bahawa hakikat pasukan korang tak punya sedikit walau secebis hama pun kelebihan memang korang harus memilih dua jalan ini samada harus berjuang terus atau menyerah.

Kalau cerita bab pasukan kampung aku memang kami akan menarik diri kalau diberi dua pilihan tersebut, sebab pasukan kami jenis petang main bola, malam menjala ikan. Tak sama kalau nak bandingkan dengan pasukan hebat dan paling cool dalam Malaysia ni.


 Beberapa jam sebelum pasukan paling cool dalam Malaysia memulakan aksi cool di atas padang dan beberapa jam sebelum dua kad merah dilayangkan pengadil.

Sekarang ni kita cerita secara real dan jantan la ya, sebab bagi aku dan para pejuang The Yobs, kurang hajar tu ada dua makna. Pertamanya ialah bila bercerita tentang kekalahan dan menyalahkan pengadil. Keduanya ialah menyerah kalah bila diambang kekalahan. Ini perkara kurang hajar bagi The Yobs tahu?

Untuk bercerita secara jantan, ya kekalahan itu diterima baik oleh The Yobs selama 45minit bermain dengan separa keupayaan selepas dua pemain pertahanan dibuang padang iaitu Khairi Kiman dan Hisyamudin. Menyekat pergerakan pemain star Darul Takzim FC dan membungkam ego Guiza dari tidak menjaringkan gol, bermain di tempat lawan, tidak menurunkan striker import Karim adalah perkara paling true sekali dan itulah sebenarnya kemenangan sejati yang tiada tolok bandingnya.

Yang paling aku rasa bangga ialah cuma satu gol sahaja mampu disumbatkan oleh pemain star Darul Takzim FC berdepan 9 orang pemain pasukan paling cool. Aku sendiri tak tahu macam mana gol itu disumbatkan, dengar cerita Zak One yang jaringkan gol pada minit ke 48. Biasalah, walaupun kita sudah mencapai penggunaan teknologi paling optimum kat dunia ni. Tapi nak tengok bolasepak kat Malaysia ni pun masih lagi kena guna radio. Aku rasa macam hidup kat zaman jepun.

Darul Takzim FC mengukuhkan lagi standard utilization mereka dalam hal ehwal bola sepak yang baru saja dibina beberapa bulan lepas

Aku rasa cukup sajalah dengan 1 gol yang disedekahkan oleh The Yobs untuk mengajar Darul Takzim FC bagaimana bermain bolasepak secara cool dengan mengunakan 9 orang sahaja pemain menentang 12 pemain pasukan lawan.. Kalau nak belajar lagi dari The Yobs tentang hal-hal lain, kita cerita masa pusingan pertama Piala FA nanti ya.

#DMWTY

8 Ulasan:

Shahrul Yusof berkata...

Deme main bola pakai Tengku, kite takat rakyat marhaen aje. Itupun deme dekat nak terkincit nak menang dengan kite.

Cik An berkata...

Prestasi TMJ dan reff mmg sangat membanggakan.

Chaeo berkata...

9 lawan 12 la bangang wkakakak

Unknown berkata...

bukan 9 lawan 11 ke? wakakakka

Dark Mars berkata...

Pungkok! Kalah, tetap kalah. Menang, tetap menang. Meminjam quote dari Dominic Toretto :“It doesn't matter if you win by a second or a mile, winning is winning!”
So, pungkok, 4 lawan 9, 3 lawan 5 ke, ref lawan fazura ke, belakang kira lah.. Menang, pasti menang. Kapishhh..

Chaeo berkata...

Mohon jgn petik nama ayam tmj wkakaka

Unknown berkata...

kesian sampah bile da kalah alasan macam2 . biasa la jenis smpah bile da kalah alasan penohhh

pesfreak berkata...

zakonek?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...