ANDA SEDANG MEMBACA

6

Ganyang Qatar

Jali Bah Rabu, Februari 06, 2013

Malaysia akan bermain menentang Qatar dengan skuad tanpa kaki (baca: tempang) di Doha. Qatar turun dengan niat sekadar memanaskan badan dengan 2 misi, mencuri 3 mata pertama dan untuk membuat amal kebajikan dengan mendidik anak-anak buah Gopal cara bermain bola sebenar. 

Aku sebagai seorang penyokong tegar Harimau Malaya tanpa segan silu dan rasa bersalah meramal Qatar akan menang besar 3, 4 atau 5-0. Tengok lawan la, Malaysia mana ada kaki. Qatar tu tak pernah tak layak Piala Asia sejak 25 tahun terakhir. Dua pasukan dengan kelas yang berbeza. Ibarat Pahang menentang Melaka. Tidak adil dan sungguh berat sebelah.

Aku tak hairan kalau Qatar ganyang Malaysia cukup-cukup, 8 pemain naturalisasi mantap semua posisi, bermain pulak di tempat sendiri apa lagi yang layak dibuat rakyat Malaysia selain duduk di kerusi sambil menadah tangan berdoa Harimau Malaya tidak menjadi lauk malam ni.

"Makan angin di sini sangat seronok" Amri Yahyah , bekas kapten Selangor.
Sebenarnya perlawanan malam ni tiada yang istimewanya pun kalau kita nak tengok selain dari menunjukkan betapa sayurnya Harimau Malaya dan kepoweran Qatar yang akan mengayam-ayamkan pasukan sayur tersebut. Tak logik dan sangat menghairankan kalau Malaysia dapat kalahkan Qatar. Cuma aku yakin satu benda, tanpa bayangan Safiq dan Amar aku percaya Malaysia mungkin sedikit power dan suci malam ni. Ganyang Qatar!

P/S: Terima kasih yang sudi bagi undi untuk aku sampai dapat masuk final SBSA. #YNWA.

6 Ulasan:

mero berkata...

qataq qataq qataq


p/s: tukaq header tu

ben xii berkata...

please buang hashtag ynwa tu. geli

LaTip BogiBa berkata...

hang bodo. ramal 3 ke 4 ke 5 gol. ingat qatar tu power sangat. baru tengok bola ke bang?

P.e.na.K.a.r.a.t berkata...

ramalan ang bangang belaka.

Madafakkka™ berkata...

mcm mna hg punya undi tinggi?. post hang besa ja aku tgk

Alke berkata...

Jali bah, part ramal gol, hang tak tepat, tapi part yang malaysia men ok sket tanpa Amar dan shafiq tu benar belaka. and betui kata hang, Qatar malam tadi cam prektis ja, terutama rembatan jauh dan direct freekick.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...