ANDA SEDANG MEMBACA

8

Namamu Merah - Red Warrior Against Red Giant : Pra Piala Malaysia

zaileefd2 Jumaat, Ogos 02, 2013 , ,

Sementara itu di Stadium Shah Alam, skuad Kelantan tanpa dibarisi pemain-pemain bintang tenang menyontot pasukan tuan rumah dengan jaringan sebanyak 4 gol. Prestasi yang ditunjukkan anak-anak buah Bojan Hodak ini secara berterus-terang tanpa selindung memberikan bayangan bahawa Kelantan sebagai finalis menunggu adalah relevan. Dalam perlawanan ini kelibat Fakri, Azizi, Shakir, Khairul ‘Apex’ Fahmi, dan Farhan tidak kelihatan kerana dipaksa menanggung beban cemuhan dan makian peminat akibat kebangangan Rajagopal di Jepun beberapa hari ini. Itu isu lain.

Jadi, Sebagai langkah mengelirukan pihak lawan, Bojan memilih untuk menurunkan pemain muda dari skuad Piala Presiden. Ini penting dalam membentuk bakat baru demi meneruskan agenda Kelantan membanakan pasukan lain seperti senior-senior mereka. Disebabkan ini hanyalah perlawanan persahabatan dan menghormati Dany Armando selaku penyokong kem Selangor aku ringkaskan sahaja perjalanan perlawanan. Penghormatan ini juga disampaikan melalui tindakan Bojan yang tidak menurunkan Captain Marvel, Piya.

Gol pertama diperolehi seawal minit ke-25 dari tendangan sambil lewa pemain import Kelantan iaitu Dickson Nwakame. Keputusan satu kosong masih belum mampu membangkitkan pemain Selangor yang masih lagi meracau dirasuk saka Misi 33. Menyedari keadaan itu Haris Safwan menjaringkan gol kedua lantas menjarakkan jurang antara dua pasukan dan secara simboliknya memberitahu “there is only one red in Malaysia”. Cilake serupa Manchester United dah. Perlawanan rehat berhenti rehat setelah 45 minit perlawanan.

Masuk separuh masa kedua, Irfan Bakti telah berjaya menyedarkan pemain-pemain Selangor yang enak dibuai saka Misi 33. Mereka tampil dengan lebih garang. Lebih bengis berbanding tadi berdasarkan kerutan dahi yang jelas kelihatan. Namun demikian, pemain berkaliber, Indra Putra Mahyudin memadamkan semangat itu semua hanya selepas 4 minit perlawanan dimulakan. Spoil betul. Baru nak rasa sedikit cabaran. Pemain Selangor monyok kembali. Ultras Selangor dikhabarkan menyanyi lagu raya akibat kecewa dengan persembahan yang ditunjukkan pasukan sokongan mereka. Ini bukan aku reka. Ini real.

Sebagai mana Bayern Munich meninggalkan episod duka pada Barcelona, begitu lah juga Kelantan melengkapkan kemenangan bergaya ini. Jaringan keempat ialah jaringan luar jangkauan akal manusia biasa. Hal ini adalah demikian kerana Faiz Subri sentiasa menjadi bahan makian dan cemuhan aku akibat kawalan bola secara bangang dan hantaran yang tidak sistematik. Bila menentang Selangor, power pulak dia ni. Timbul persoalan adakah prestasi Faiz meningkat atau Selangor dah mula putus asa ni? Bagai memerah asam di tempat luka, Faiz Subri menjaringkan gol keempat pada minit ke-51. Baki masa perlawanan dihabiskan dengan bermain ayam-ayam dan sembang sesama sendiri. Ini juga sebagai tanda menghormati pasukan tuan rumah. Keadaan itu berterusan hinggalah ke wisel penamat.

Rumusannya, perlawanan ini jelas menunjukkan bahawa tugas berhadapan dengan pasukan Selangor bukanlah satu tugas yang sukar. Nyatalah pasukan Selangor itu Liverpool jika di Liga Perdana Inggeris kerana sangat handal berbahas sejarah.  Zikir “This Season Is Our Season” di England dimanifestasikan sebagai “Misi 33, Misi 33, Misi 33” pula di Malaysia.

**********

FULL M4TCH RESULT PR4 PI4L4 M4L4YSI4
SEL4NGOR 0 - KEL4NT4N 4

8 Ulasan:

d.a.n.y. ^^ a.r.m.a.n.d.o. berkata...

Mung nok baloh ke guane ni boh?

zaileefd2 berkata...

K4H K4H K4H K4H K4H K4H K4H

Unknown berkata...

Puii la

Unknown berkata...

Puii la

Unknown berkata...

Puii la

Apostolos Velios berkata...

S4ND4RK4N P4D4 K33N4NG4N - S33L4NG0R

Unknown berkata...

kesian selangor, entah bila misi 33 akan tercapai kahkahkah.. 33 tahun akan datang pun kabur je nampaknya, game ralat pun kelaut wakaka..

Madafakkka™ berkata...

misi 33? puiiii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...