ANDA SEDANG MEMBACA

6

Malaysia Kalah Lagi. Apa Kau Nak Heran?

zaileefd2 Rabu, November 20, 2013 , ,
Messi kalah 7-0 takde pun suruh orang buat kerja dia.

Saya menonton perlawanan Harimau Malaya menentang Qatar semalam di rumah. Sepanjang perlawanan berlangsung saya tidaklah menumpukan perhatian sepenuhnya pun tetapi sempat mengambil beberapa iktibar untuk dikongsikan. Ini ialah kekalahan kedua dalam tempoh lima hari.


Apa kau nak heran?


PRA PERLAWANAN

1. "Jangan biadap dengan orang tua", nasihat Siti Nurhaliza.

2. "Kau main sendiri lah", ujar Safee Sali pada hari selanjutnya sebelum ke salon.

3. "Persembahan bertenaga walaupun kalah", ulas Rajagopal tentang kekalahan di tangan Bahrain. Barangkali di fikiran beliau bolasepak sama sahaja dengan pertandingan dikir barat yang turut mengambil kira aspek persembahan.

4. "Rahsia Qatar di tangan saya", jawab Safiq Rahim ketika ditanya wartawan.

5. Subahan Kamal jemput Khairy Jamaludin hadir ke stadium.

6. Tidak dilupakan, "kita janjikan aksi terbaik."

PERLAWANAN BERLANGSUNG
1. Tiada perubahan untuk kesebelasan utama. 

2. Bola dihantar terus ke depan macam biasa. Penyerang kejarlah sendiri. Kena pandai-pandai kalau nak hidup. Jangan nak harapkan orang aje.

3. Apek selamatkan gawang banyak kali tapi takde guna kalau takde bantuan pertahanan.

4. Penguasaan bola ada pada lawan. Ini taktik Total Shitty Football.

5. Gaduh-gaduh masa hujung perlawanan. Main bola tak terer pun. Terajang orang boleh harap.

6. Rahsia Qatar di tangan Safiq Rahim tercicir atas padang.

PASCA PERLAWANAN

1. Ultras Malaya merusuh. Dua orang masuk lokap. Keputusan perlawanan nampaknya tidak berubah dari tindakan ini.

2. Masa depan Rajagopal yang kita semua sayang.

Ultras sebelum dibebaskan

Kalau ada pemain suruh saya main sendiri, saya cadangkan pemain itu cubalah jadi penyokong dan lihat dari kaca mata kami.

Nota kaki : Harimau Malaya bukan main tak bagus sebenarnya cuma Harimau Malaya banggang je. Nak main Piala Asia kunun.

6 Ulasan:

Tanpa Nama berkata...

macam gampang sokernet .puihhhh

Tanpa Nama berkata...

powerrrrrrrrr

Tanpa Nama berkata...

Kalau tukar nama Harimau Malaya kpd Anjing Malaya mungkin kita ada harapan layak Piala Dunia 2018.

ultras man berkata...

bukan salah pemain,

taktikal org dah baca

hrmmmmmmmm......

Tanpa Nama berkata...

Banggang tahap kurap

Comrade Bobo berkata...

Padu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...