ANDA SEDANG MEMBACA

55

Wayne Rooney - Kemanakah Beliau Harus Berhambus?


Spekulasi Terpelajar Sokernet


Sudah sah Wayne Ronney hendak berhambus dari Manchester United. Dalam sidang media pra-perlawanan menentang Bursaspor sebentar tadi Sir Alex mengaku rude boy tak mau sain kontrak baru. Berita buruk ini diterima oleh Sir Alex sebelum tersebarnya berita Rooney melayan pelacur ketika Coleen sedang membusung. Sir Alex tak tahu atau tak mahu beritahu kenapa pemain star The Red Devils ini hendak berpindah. Antara alasan Rooney ingin berpindah menurut ruangan gossip bola yang aku baca tadi ialah;

  • Man U kelab miskin dan tak ada ambition
  • Sir Alex tak support dia selepas skandal seksnya tersebar
  • Mahukan gaji GBP 150 000 seminggu
  • Man U kelab glory hunter penyokong poser lakhanat
  • Tidak klasemen season lepas
  • Pelacur sekitar Manchester tak hot
  • Selepas melihat kekacakkan Everton mengalahkan Liverpool cinta Rooney terhadap the Toffees kembali berputik
Ok yang tiga terakhir tu aku TALCOCK tambah untuk menganjing. HAHAHA! Kini ada kemungkinan besar Rooney akan dijual oleh Man U seawal Januari depan. Persoalannya, kelab mana yang harus beliau pilih? Dibawah ialah shortlist yang direkasaya oleh ahli panel Fokus Bolasepak Sokernet sebentar tadi.



Ha ha! Korang ingat aku setia sangat dengan kelab korang? ha ha!

REAL MADRID



Pemain mana yang tak mahu bermain untuk The Biggest Football Club in the World under the best club coach in Europe musim lepas? Madrid sedang dalam proses mengumpul semua pemain muda terbaik dunia. Player yang dibawa masuk Jose Maurinho (kecuali Carvalho) kesemuanya berumur dibawah 24 tahun. Jika Rooney ke Madrid beliau boleh fit right in dengan idea Madrid membina skuad baru setelah menjual kuda-kuda tua seperti Guti, Raul dan Van Der Vart

Another plus side ialah Rooney boleh berganding semula dengan Ronaldo.Gandingan dua pemain ini cukup explosive ketika mereka bermain bersama di Man United. Jose mungkin cakap dia tak akan beli Rooney semalam, tapi adakah Valdano akan membiarkan sahaja peluang reunion the two R's terlepas begitu sahaja?

Man U sekarang tak ada duit nak beli player. Hutang kelab sebanyak 530 juta harus dibayar. Kalau Rooney berpindah ke Madrid expect 2-3 player dimasukkan sekali dalam pakej player plus cash kelak. Scholes dah tua, Giggs dan botak dan Neville semakin slow. Nak gantikan the last of the Fergie Fledgling dan seorang penjaga gol adalah priority utama Fergie.

Bagi aku Madrid ialah kelab pilihan No 1

MANCHESTER CITY



Money City ialah kelab terkaya didunia dan mahukan sukses diatas padang secepat yang mungkin. Sebelum musim bermula City membelanjakan lebih 100 juta pound untuk mebeli player baru untuk memastikan musim ini tidak akan gagal seperti musim lepas. Jika Rooney berjaya dibeli ia seakan mencuri the crown jewel of Man United dan ianya simbolik kepada perpindahan kuasa bolasepak dari the red side of Manchester to the blue side.

Man City ialah satu-satunya kelab yang boleh mengatakan wang bukan halangan. Rooney juga akan disogok gaji GBP 300 000 seminggu serta bayaran hak milik imej dan merchandise sebanyak GBP 200 000 seminggu! Madrid mungkin kelab yang paling ternama didunia tetapi dalam dunia sekarang trofi kabinet penuh sekalipun tak mampu melawan tarikan poket yang bakal penuh.

City ialah kelab second favorite untuk mendapatkan khidmat Rooney. They have the ambition and they certainly have the money to pay the White Pele .Aku dah boleh bayang City menampal balik iklan billboard "Welcome to Manchester" yang membuatkan Sir Alex emosi dua tahun lepas. Kali ini dengan muka Rooney pulak. You might not like City or United but I bet you guys would LOVE IT if they did that (cakap dengan gaya amarah Kevin Keagan)

CHELSEA




Secara realistiknya peluang Chelsea untk mendapatkan Rooney adalah sangat nipis. The only reason why Chelsea ada outside chance untuk dapatkan khidmat beliau ialah kerana adanya John Terry dan Ashley Cole. Kalau pergi Chelsea, Rooney ada geng nak carik pelacur dengan rakan sepasukan. Kalau sebelum ini dia three some dengan 2 awek, lepas ni boleh foursome dengan team mate.Ha ha! Kalau perpindahan ini berlaku Chelsea can now be officially be rechristened as CHELSEX. Cukup dah triniti kotor pemain bola paling gila seks England dalam satu kelab!

Tak sepert City dan Madrid, Chelsea memang perlukan striker baru bagi menggantikan Drogba dan Anelka. Rooney ada peluang untuk menjadi club legend dan pemain star di Chelsea. Kalau pergi Madrid aku rasa dia terpaksa duduk dalam bayang-bayang Ronaldo seperti masa di Man U dulu.

Last but not least

KELANTAN



Masalah utama Rooney ialah dia gemar sangat berzina diluar padang. Akibatnya lutut longgar dan performance diatas padang juga terganggu. Coleen setiap hari jaga anak risau suami dia meratah pelacur tak tentu hala. Maybe apa yang diperlukan Rooney ialah santapan nurani. Cuci hati dia yang kotor dengan iman. Apa salahnya Rooney ke Kelantan. Negeri aman makmur, takde pelacur, takde awek pakai seksi dan penyokongnya pula sopan santun. Dari seorang SETAN merah, Rooney akan menjadi seorang PAHLAWAN merah. Di Kelantan, insya'allah bolehlah dia melawan nafsu setannya.

Tunggu apa lagi Rooney? Di Kelantan ada Syed Adney. Dia lahir Liverpool so adalah sorang Scouser kat situ. Boleh belasah cakap slanga scouse dengan Syed Adney. AHHAHAAHHAAH!

55 Ulasan:

zool fadli berkata...

fes..... yiiihaaaaa

mrlrie berkata...

araammsss.... sempoi punya posting hehehe

3rdfrom9 berkata...

Rooney punya price value 5m(GBP)ja ikut rules baru FIFA wkwkwkwk ferguson menangis kali ini Glazer tak ada duit nak kasi ngan dia......

Faiz Tapit berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Hambali ® berkata...

5th

tapi tak tahan bab kecek scouser dgn syed adney tu ... well ya know ... syed adney

mohd hafiz berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Jarr berkata...

good one Obe.hehe

Nazrul Montolivo berkata...

chelsea ngn kelantan.. terbaekk.. hahaha

DIYSAR berkata...

serius style hahahhaha

kitt berkata...

aku yakin Kelantan United (kelab kuat kena ada united) akan berjaya memancing rooney.
pastu tukar nama Wan Nurani.

kahkah.

hellghast berkata...

hahaha...ape kes Rooney punye jersi kat city belakang name Adam Johnson hahaha!!!
aku bantah ogre ni pegi Real!!!

COCKIN COCK berkata...

@KITT

fukken genius!

iklansampah berkata...

rooney tak cukup syaitan untuk syaitan merah

Hambali ® berkata...

tapi dari gambar di atas , nampak yang paling serasi adalah rooney ke Real dan Kelantan.

Bayar gaji pakai dinar mah weiiii ...
jange main²

adijaya berkata...

salam 1 malaysia buat semua sokernetians,

just nak tambah sikit input for the last paragraph. sememangnya syed adney adalah seorang liverpool sejati. kenapa aku kata camtu? ni buktinya.

time kitorang gi tgk bola lastweek kat stadium sultan mohd ke-IV, sempat jugak intai team kelantan warm-up morning session. pastu, time syed adney masuk locker room utk tukar baju, ada member aku sorang ni pi cilok dia punya jersey. duk ingatkan dia pakai jersey kelantan al-hamra, tapi bukan. mamat scouser ni pakai jersey liverpool rupanya pagi tu. tak pasal-pasal member aku dapat jersey merah liverpool. gembira tak ingat la member, dapat jersey ori lagi. kalo korang tak caya, ni ada gambar. che-ki-dout je la ye: http://img220.imageshack.us/img220/4584/liverpoolpk.jpg

Jarr berkata...

so funny adijaya..rasa nak tampor je laju laju dengan manja.

mfh berkata...

adijaya: hahahahahahahaha..

pizli.mw berkata...

adijaya: hahahahaha.. panjang cerita..

Alexia Aqram berkata...

"Apa salahnya Rooney ke Kelantan. Negeri aman makmur, takde pelacur, takde awek pakai seksi dan penyokongnya pula sopan santun."

ayat yang ni aku tak tahan. EPIC!

kosmo hari ni melaporkan negeri kelantan lubuk GRO. lagilah heppi si rooney woiii!

Unknown berkata...

boleh la datang kelantan ... datang berguru ngan Halim Napi .... kasi tambah panah lagi .. hujung minggu boleh gi Golok

Jiwa Kacau berkata...

kahkahkahkah...setelah sekian lama dipenuhi dengan post penuh dengan fakta-fakta tepat lagi jitu, post inilaha yang membuat ketawaku paling kuat. well done obe!

3rdfrom9 berkata...

Roo akan ke M.City berita terkini aku dapat dari Pn. Collen......

[ a D D y ] berkata...

nismilan pun nakkan rooney ni..

jadik striker bila zaqwan injured

Mukmin Selamat berkata...

adijaya buat lawak yang celaka.
nice entry! kalau keluar poster rooney gune jersey kelantan mesti timbul semangat baru kat sane.

ong ong kedek kedek berkata...

kah3... den ghaso jang bleh amik rooney ni ganti zaquan adha...

Obefiend Weiland berkata...

adijaya

lu memang babi. milo keluar ikut rongga nasal gua

bai.. gua curik ok. gua kredit kat luh! memang genius!

.Gory. berkata...

Hahahahahha

Standard kampung. Steady.

Nota noti, harga Rooney akan menjadi 5 juta pound pada ujung season, bukan sekarang. Pasal, ujung season nati, kontrak dia jadi tinggal satu tahun je.

Dia boleh beli sendiri kontrak kalau mahu dengan membayar 5 juta pound plus compensation sikit.

Standard Kampung!

Dewajiwa berkata...

ikut gerak hati aku, rasanya Rooney akan ke Anfield.

Tanpa Nama berkata...

aku pun rasa rooney ke liverpool
sbb liverpool ada "seperti messi"

talkIZcheap! berkata...

macam bangsat! Wakakakak!! :DD

fahim berkata...

Man Utd masih lagi mampu bertahan dengan kehilang Ronaldo dan Tevez, tapi kalau Rooney blah? Adoi nak attract world-class players pun susah lepasni.

r.k berkata...

ManU kan dah ada Bebe' apadahal ..
rooney , ghua syak beliau akan berenti main bola . bapak ayam pun masyuk !

Standard Kampung !

iKHwAn berkata...

babi! Gua ingat citer btul member adijaya cilok jersi adney.. tak pasal2 gua loading jap... mmg dasar standard kampung.. kah kah kah..

daem- berkata...

entri celaka

Obefiend Weiland berkata...

jgn emo

talkIZcheap! berkata...

pro and con rooney blah dari Em Yuh:

con: Em Yu akan makin nipis skuad dia...

pro: fan Em yuh bleh start panggil dia Shrek gak lepas2 ni, haha!!

Zo Ahmad berkata...

cis! tertipu jugak aku dengan adijaya!

tsubasa berkata...

hahahaa siut adijaya. terkena gak aku. huhuhuu..
akhir tahun nt bole la wat anugerah penkomen popular@sensasi di sokernet. antara calon² yg berbakat adalah 1. bung wahab (lame xtgk komen dia), 2. adijaya , 3. biz (ni yg paling latest ni)

ijan de bunks berkata...

nasr

ko ttinggal kardio la...
hahaha

Obefiend Weiland berkata...

kardio legend tu. kalau ada post fakta aku mesti selitkan sos kardio khas untuk dia

LULZ

r.k berkata...

nasr ,'mamat villa' nak letak mana ?

a l i berkata...

fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!hahhahaaa

drizzt berkata...

fucken brilliant la adijaya ... terkono gak tadi... cam lahanat je standard kampung haha

tsubasa berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Pet Shop Boys berkata...

rooney should go back to Everton where he belongs

mohd faizal bin sarif berkata...

ini isu biase.team2 lain pon ade prob yg sme.ssh nk kekal.yg betul2 setia mmg shh nk cari.die org mmg nk cari pluang yg baru.so gua tak nmpk sgt probnye.akur dan terus buat blk.n pastikan konsisten.jgn mengelebah tukar coach sne sni n beli kuda2 tua utk name naik cepat.aku rse ini bukan tradisi man u.ape yg die org nk stick dgn player mude,naikkan name die org (mcm ronaldo,beckham,cantona,rooney,rio,gigs) n lepas tu org panggil mu rmai star (kikiki)..aku rse ini yg mu nk..nk nmpk player2 smue star mmg tak dapek..so y not..masing2 punye team ade care masing2..cume harapan..semoga menjadik..

mayb ade kelonggaran skit jentera serangan mu lepas roni belah..tp mu still ade ferguson..yg gua sentiasa tau die power..kekal..konsisten...dan tak penah kene fired la tu la ni la..so kite tnggu n lihat je.

ggmu (emo skit sbb smlm mng 1 - 0 je )

- nalza - berkata...

obe, ko tertinggal satu lagi kelab; JUVENTUS.

Rooney wants to go to Juventus - he'll never turn down an approach from an Old Lady.

sumber

adinda anna liyana berkata...

rooney je kot..
pegi M la dia nk gi club mana pun..
xd dia pn MU bleh hidup kot..

Laila berkata...

mmg bole hidup. tapi teruk la. ape jek yg tinggal?

Azlan Zed berkata...

gua rasa dia akan pergi cari port GRANNY yg terbaik la, obe...

lu rasa kat mana?

d.a.n.y. ^^ a.r.m.a.n.d.o. berkata...

apedehal rooney nak blah..
bukan x penah ade pengalaman dengan situasi ni..
beckham,nistelrooy,stam,keane,ince pun pernah kene halau.. ronaldo pun dijual..
setakat rooney je ape la sangat..
paling kuat pun satu atau dua season je MU suram..
then akan naik lagi nama nama baru.. benda kecik je.. tak heran la..
lain la kalo SAF yg blah@bersara.. baru la boleh heran.. manager paling konsisten di EPL.. tak keterlaluan kalo dikatakan di dunia juga!
takde kene pecat ke ape ke macam manager lain..

fikiranlicin berkata...

apahal baca kosmo? surat khabar sampah mcm tu pun ada patut baca ke? kahkahkah Rooni join kriket Melayu. leh kuat team gua nanti.. Ok Kairy Jamaludin pon join skali.

Dewajiwa berkata...

dah takde ke update entry pasal ECL?

Jiraya berkata...

rooney blah dan fergie bersara.hancur la man u.akan mengikuti zaman kegelapan seperti liverpool.hahahaha.

Ariffin Janal berkata...

"...Negeri aman makmur, takde pelacur, takde awek pakai seksi dan penyokongnya pula sopan santun"

wadefak punye statement. sebaris ayat ni fail tak menggambarkan keadaan sebenar dgn tepat. HAHA!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...