ANDA SEDANG MEMBACA

23

Saya Dilontar Kippah , Menorah dan Bagel Semalam : Yossi Benayoun

Obefiend Weiland Jumaat, Julai 22, 2011 , ,



Laporan Zainal Abidin Temerloh



Bukit Jalil - Khamis - Pemain tengan pasukan Chelsea berbangsa Israel Yossi Benayoun hari ini menyalahkan penderaan perkauman (racial abuse) keatas kesangapan permainan beliau ketika menentang pasukan negara semalam. Yossi yang hanya bermain selama 45 minit semalam mengaku tertekan dengan laungan BOO yang berpanjangan dari peminat bolasepak Malaysia. Beliau yang lebih selesa dipuji oleh peminat tak boleh terima kenyataan beliau bermain tidak baik kerana beliau sememangnya suck lalu menyalahkan ejekan kuat seluruh stadium keatas kebebalan beliau;

"Saya cuba bermain dengan sebaik mungkin tetapi tak mampu untuk perform kerana asyik kena boo. Apa yang berlaku semalam jelas sekali sebuah penderaan perkauman dari penyokong Malaysia yang sungguh Avraham Ben Ali. Ketika mengambil sepakan sudut saya dilontar Kippah , Menorah dan roti bagel! Ini adalah sama seperti melontar pisang kepada pemain yang berketurunan Afrika! Anti Semitism! Anti Semitism!"

Rakan sepasukan beliau Fernando Torres, yang juga rakan Judas Liverpool beliau turut sama menyalahkan penderaan perkauman keatas kesangapan taraf permainan beliau. Torres, seperti Yossi hanya bermain selama 45 minit sebelum digantikan oleh Didier Drogba. Dalam separuh masa pertama Torres gagal menyudahkan 3 peluang keemasan didepan gol kerana kegigihan pemain Kelantan Daudsu yang berjaya mengekang penyerang termahal liga perdana Inggeris ini. Torres ketika ditemurah oleh wakil SOKERNET menuduh dirinya dilontar Taco , Tortilla ,Paella dan Nando Chicken. Ini dari pandangan Torres adalah rasis dan terang sekali ianya Anti-Spanishism!



23 Ulasan:

Ajiz Zulkifli Nasution berkata...

Obe, ko lupa satu perkara lagi..semalam masa corner, fans semua lontar panties serta panty liner kat Terry..itu alasan dia bila dia tanduk melangit melepasi palang gol..itu kira racism gak ke?

Obefiend Blogserius berkata...

hehehe

talkIZcheap! berkata...

Zainal Abidin Temerloh?! LOL LOL LOL!! Terbaik, ha-HA!

btw, cayalah Daudsu! :p

Streetwizer berkata...

gua lontar begedel ajer kat jew ni..ouh yeah!

berkata...

Ajiz, itu Anti-Pantism!

berkata...

Oh ya, dengar-dengar kumpulan K-Pop Gula-Gula jadi cheerleader khas untuk Yossi semalam. Diorang nyanyi lagu "I Want Nobody Nobody But Jew!" dan "Jew'll Never Walk (Out) Alone"

Amjat berkata...

bangang betul sape boo tuh...bodoh taknak belajar

mrfathi berkata...

ko tertinggal lagi obe...hotdog kosher pun dia kene...hehe

rashideeshukri berkata...

semasa Anelka menggentel bola, ada nyanyian lagu nasyid pada satu sudut. sambutan baik untuk saudara baru seperti Anelka barangkali?

van der Rui berkata...

Yossi Mangkuayoun.

*Mana reviu game Singa lawan Harimau ni...

nu_Ox3r berkata...

lucy,bila nk wat entry preview game msia v sin khamis ni?entry naik smngt skit

cantona79 berkata...

Israeli boleh masuk Malaysia ke? tak pa la Malaysia Boleh!!

encik azuwan berkata...

banner biler mau tukar..harimau lawan singa jadian?

trevor berkata...

c'mon malaysia. tiada cerita tentang singapura kah?

mrlrie berkata...

plz.. update malaysia vs singapore!! semakin dekat 28hb nie semakin nak inzal dah nie...

bloghok berkata...

AHHHHHHHHHHHHHH

mrlrie berkata...

sokernet masih dijajah british....

mrlrie berkata...

sokernet masih dijajah british..

rudz berkata...

banner sokernet kena tukar malaysia vs sinkapore

RABUN berkata...

menyampah lak aku nengok muka yahudi ni...asal bukak jer muka dia lagi!!

Sparta Kook berkata...

Haaa, aku tak tau... Chelsea merajuk dah ngan fan Malaysia :P

http://soccernet.espn.go.com/news/story/_/id/937877/chelsea-lodge-complaint-over-yossi-benayoun-abuse?cc=4716

kareem berkata...

baler...xde cite msia sngapore pun.update fesbuk bukan main.celaka

van der Rui berkata...

mohon update blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...