ANDA SEDANG MEMBACA

19

Ayuh Ganyang Malaysia!

Abdul Sokernet Khamis, November 17, 2011 ,





Saudara-saudara rakyat Surabaya.
Bersiaplah! Keadaan genting.
Tetapi saya peringatkan sekali lagi.
Jangan mulai menembak.
Baru kalau kita ditembak.
Maka kita akan ganti menyerang mereka itu.
Kita tunjukkan bahwa kita itu adalah orang yang benar-benar ingin merdeka.
Dan untuk kita saudara-saudara.
Lebih baik kita hancur lebur daripada tidak merdeka.
Semboyan kita tetap.
Merdeka atau mati.
Dan kita yakin, Saudara-saudara.
Pada akhirnya, pastilah kemenangan akan jatuh ke tangan kita.
Sebab Allah selalu berada di pihak yang benar.
Percayalah Saudara-saudara!
Tuhan akan melindungi kita sekalian.
Allahu Akbar! Allahu Akbar! Allahu Akbar!
Merdeka!

- Bung Tomo, Arek Suroboyo

19 Ulasan:

top_ace7 berkata...

Mohon dua pancutan laser dari Julia Perez.

Fahmi Ismail berkata...

Bung Tomo...Al Fatihah...matinya di Kota Mekah !

Cob Nobbler berkata...

persiapkan bambu runcingmu!
bisaaaaaa!!!

Alif Amin Othman berkata...

Ayuh kita kepala banakan indon.

hantuLongkang berkata...

ganyang apa-apaan sih?..
gue lagi sukain ganyang kepala bung abdul, dong...
wkwkwk

Ajiz Nasution berkata...

Scotland cukup menyampah dgn british sbb mereka pernah dijajah oleh Brit..

Tapi Indon cukup menyampah dgn Malaysia pasal apa? Tarian pendet? Lagu rasa sayang? upin ipin? Hek eleh!

Baka Belanda yg berteraburan kat Indon tu takde pulak dorang nak smack! Dasar Indon bodoh!

pengembala berkata...

hahahahahah

aku gelak terlalu lama

fuz berkata...

zzzzz

Streetwizer berkata...

gua syak indogs ni suma2 mmg sah ada pnyakit kepala bana gak..cuma lebih bangang lg ja...

Jimmy Stracqualursi berkata...

ajiz komen lu berhak menerima pingat emas!

pengembala berkata...

Indon pukimak gile memekak masa lagu negaraku,dasar negara suwey

Kurast berkata...

tidak bertamadun! - kredit untuk zainal pengulas astro awani

Wan Perlis berkata...

indon racist

Heysátan berkata...

ape engakau merepek daa bodoh btul

Floppy Minister berkata...

semlm lepas game, gua g mkn nasi padang kt area puchong sambil pakai jersi malaysia. seronok tgk muka2 indon ni xpuas hati dgn aku.

Maman berkata...

Malam 3 hari lepas sempat aku bedal 3 org Indon kat tmpt aku. Dok tgk2 sambil dok ckp menghadap aku semacam sbb aku pakai jersi Malaysia. MACAM AKU PULAK KAT INDONESIA?! Pergh... Mmg berlaukkan daging masak merah la malam tu. Puas aku!

hantuLongkang berkata...

@Maman:
hahah..jadi kes polis tak?...ke jadi kes imegresen?

wak herman suparjo berkata...

apola masalah eh mamat ni dgn mesia.kepalo bana an yoo

trevor berkata...

mamam aku rasa lepas ni indon³ tu pasti hantar santet dkt kau. hati-hatilah.


hihihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...