ANDA SEDANG MEMBACA

1

Analisis Piala F.A dari Pasir Gudang

mr.muscle Jumaat, Januari 25, 2013
Johor true 2-3 Pahang

Hari yang terik tidak mematahkan semangat aku untuk ke Stadium Pasir Gudang menyaksikan pasukan beraksi di tempat orang.

Aku yang menyewa di kawasan jenayah Seri Alam dengan tenang bertolak ke PG seorang diri, memandangkan budak-budak Pahang yang lain amat kedekut. Mereka rela menghabiskan duit ke hutan bandar, the zone, shisha salsabila..gampang!

Sesampainya di stadium, kelihatan ramai penyokong Johor berpusu-pusu masuk. kebanyakan mereka memakai baju tertera kalimat "Southern Tiger", "Luaskan kuasamu"...nampak di situ krisis identiti yang melanda atmosfera bolasepak Johor.

Tiada kelibat langsung penyokong Pahang, kalau adapun mereka sekadar menyembunyikan jersi kuning pahang di dalam jaket dalam keterikam mentari..Dengan tawaduk aku duduk di tempat penyokong Johor.

Perbezaan ketara dalam aspek makian, kerana orang Johor makian mereka lebih kepada "Babi", manakala jika di Kuantan, makian adalah dalam bentuk variasi merujuk kepada alat kelamin dan lain2.

Ultras Johor menyanyi lagu senario K.E.R.J.A dan diubah suka hati mereka. Ada satu lagi lagu, melayut dan meleweh dan tidak energetik. Macam mana nak bagi semangat kepada pemain kalau nyanyi lagu syahdu?.


Berikut adalah analisis persembahan pemain;

Nasril: Main macam biasa, lambat alert, banyak save bola percubaan pemain Johor. Lemah dalam bola tinggi dan crossing.

Razman: kerap silly mistake, bagus dalam membantu serangan

Poyeng: konfiden dalam mengawal bola dan perebutan bola tinggi

Faisal: pengganti Shahrizan yang meletup urat. Acap kali tewas dalam perebutan bola tinggi. Rajin dan kerap melakukan overlap. Banyak diasak oleh winger johor yang baik dalam melakukan crossing.

Jalal: Cool dan sweet. Stamina macam orang muda, cuma tak aggresif.

Alex: main macam gampang, nak kitai sorang, pastu terlepas. Rembat macam pondan.

Gopi: Prestasi menurun dalam 2 game yang lepas dan berterusan dalam aksi piala F.A.

Faizol: mengawal tengah dengan baik, banyak melakukan percubaan.

Hafiz: Stail permainan berbeza dengan amirulhadi yang lebih tenang dan visi yang baik. Ok, tapi diharapkan kurangkan gelepor.

Borji: Ajak Koji sujud, tapi Koji enggan. Ulama telah memfatwakan sujud di atas padang dengan berseluar pendek tidak dibolehkan. Skor hasil umpanan Koji. Lembab macam lori sampah. Persembahan beliau statik dan tiada peningkatan.

Koji: Tajam di depan gol. selamba flesing kaki kiri menghasilkan gol ketiga. Laju dan tak terkejar oleh defend botak Johor.

Sujud Sahwi atas padang

1 Ulasan:

Wanturd™ berkata...

alex ni lepas main malaysia, main macam gampang!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...