ANDA SEDANG MEMBACA

7

Kerja amal itu amalan mulia

Jose Villas Stramaccioni Khamis, Januari 03, 2013 ,


( Kelab yang baik akan meninggalkan pemain yang baik; kelihatan SWR mengajar pemain QPR cara untuk bergembira)

Hidup kalau terlalu angkuh tak boleh jugak, jadi ramai tak suka. Macam Arsenal, nak angkuh angkuh pun Champions League tak pernah julang. Liverpool pula kalau nak angkuh, berapa kali kejuaraan liga dorang genggam dalam era moden ni ? Kalau yang lain macam Spurs dan Kelantan tak usah cakaplah. Baru menang Piala Malaysia dua kali, sibuk letak bintang kejadahnya di logo. Opps, itu cerita lain.


Kalau Manchester United nak angkuh tak mengapalah memang dah perangai Syaitan macam tu, buat macam mana pun memang dah liat dan susah nak ubah. 

Jadi untuk mengimbangi keangkuhan yang ada, Chelsea bermurah hati untuk membuat amal awal pagi tadi dan tempat yang dipilih untuk Chelsea membuat kerja amal adalah di Stamford Bridge dan organisasi yang dipilih adalah QPR.

Jadi apa antara kerja amal yang Chelsea buat awal pagi tadi untuk membantu QPR ?

-       # Menentang pasukan yang hayatnya hampir tamat, Chelsea turun dengan semangat untuk membantu dan bukan untuk bermegah.

-        # Ashley Cole tidak diturunkan, dan Ross Turnbull yang heavyweight dibariskan .Hazard, Ramires  dan Mata tidak sebagai kesebelasan utama menambah lagi semangat membantu itu.

-       # Super Frankie yang berkobar kobar semangatnya untuk jaringkan gol, dikeluarkan pada minit 80. Kenapa minit 80? Sebab kalau dibiarkan main sampai habis, mahu tiga gol dia cetak menuju tamat perlawanan, hilang pula harmoni untuk membantu. Maklumlah, bini yang dah tahu akan diceraikan mesti buat perangai kan?

-       # Penjaring gol tunggal QPR pula bekas pemain Chelsea pulak tu. Jaringkan gol tanpa meraikan-nya? Nampak tak betapa baiknya Chelsea layan dia dulu. Tak macam Arsenal layan Adebayor sampai pemain bangang ini meraikan gol macam orang gila depan penyokong Arsenal waktu dia di Manchester City dulu
-       
   
Agak agak ada tak kelab lain yang angkuh tetapi bermurah hati macam Chelsea ?

Kisah lain, pemain bangang yang serang pandai tapi bertahan tak pandai Daniel Sturridge melengkapkan perpindahan ke Liverpool dan pemain yang kuat amal ibadatnya kepada tuhan selain bermurah hati Demba Ba sedang dalam perbincangan ke Stamford Bridge dari Newcastle.


7 Ulasan:

i'msosupernotcool berkata...

Boleh pergi jauh kau ni.

kobetz berkata...

yg aku ske statement manciste tu je..
laen smua excuse smbil lelehan airmata.. lelelelelele la..

Apostolos Velios berkata...

bermurah hati jugak mengorbankan slot ke uefa champions laegue seasaon depan

nwa berkata...

Ah gaya menulis tiru lucius...padahal masa 1st artikel kau aritu lain pula lenggoknya...

*sturridge tu striket la mangkok,buat apa nak pandai bertahan pulak?ko ingat messi power ke bertahan?

NEXT!

Unknown berkata...

3 stars

Badang berkata...

Kalau dah bodoh tu ngaku je la...
Kerja amal kepala hotak ko..
Cuba lg sampai jd bangang abadi..

Aziz Nasution berkata...

Bagus. Pengulas yg ego dan bongkak macam ni lah yg perlu ada dalam Kem Chelsea. Kau dah boleh ganti Luci sbb dia sekarang sibuk berbasikal, dah takde masa nak mengulas.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...