ANDA SEDANG MEMBACA

9

Pemain Power Malaysia Yang Kasihan


 
Pada suatu senja yang agak berangin, saya menonton sebuah forum sukan terbitan milik seorang hartawan berbangsa India. Sambil tangan sibuk membalut sesuatu, deria saya menangkap akan setiap perbualan mereka. Mereka berbual santai. Terkadang serius, terkadang bergelak ketawa dan terkadang tergagap gagap macam celaka. Saya hanya mampu korek hidung dan menjentik tahinya ke tepi.

Mereka mendakwa telah mendapat senarai terkini pemain yang akan dipanggil menjadi pelatih skuad Harimau Malaya. Tiba-tiba mereka menyebut satu nama. Tangan saya yang sedang sibuk serta merta terhenti. Nama itu adalah Tam Sheang Tsung. Selain Tam, antara pemain lain yang mereka sebut adalah Nazmi Faiz, Amri Yahyah, Indera Putera dan Piya. Perkara itu agak menarik perhatian saya. Rupanya saya terlalu memandang rendah kepandaian FAM barangkali. Tau jugak mereka  pilih pemain, ingatkan hanya tahu anjurkan parti mabuk minum Brandy.

Selain Tam Sheang Tsung yang kini mewakili Shenzen Shenhua, Malaysia memiliki ramai lagi budak ajaib yang bermain di luar negara. Antaranya Nazmi Faiz ( FC Beira Mar ), S. Kumaahran - Sanjeet Dinesh ( trial Cruzeiro ), Sean Gan Giannelli ( Atletico Arrezo ) dan pemain harapan seluruh umat Malaysia, Fakri Saarani ( FC Barcelona ). Pemain pemain Malaysia yang hebat di mata saya pula adalah Ashaari Samsudin, Piya, Zairo, Indera Putera, Idris Karim, Alex, Fadli Shas, Shahurain, Rozaimi, Rezal Zambery, Manaf Mamat serta beberapa lagi nama yang sebahagian besarnya langsung tidak bermain pada Piala AFF yang sudah. Bodoh piang.

Berbalik kepada senarai nama pelatih di atas, senarai nama tersebut sejumlah 70 orang. Adakah harapan untuk kita melihat rombakan besar seperti yang dijanjikan akan tercapai? Itu lu orang boleh fikir sendiri. Gua ada hal lagi penting.

Assalamualaikum.
 
Boleh tambah lagi player pilihan korang di ruang komen.

9 Ulasan:

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Unknown berkata...

aku cuba nk gelak...tp x bole...cubaan yg gagal...bosan da lawak fakri...padahal yg sampah sapepek..Kapten Malaysia sila letak jawatan!!

hantuLongkang berkata...

fakri saarani dah pindah barcelona?...ye ke?..aku baru tau..power2..

dia kerja tampal atap nou camp kat sana kan?..

talkIZcheap! berkata...

Gila ko Nou Camp pakai atap?! Nou Camp mana ada atap! Cakap jangan bangang boleh tak?!!

Dia kerja baiki paip la...

Chaeo berkata...

Ur drunk wkkakakaka

z.a.i.n.u.r berkata...

Titus James Palani apa citer? Wujud lagi ke budak tu?

Jojoe Ali berkata...

Aku tergelak je. Durh.

Badang berkata...

Bosan betul la ko ni

Cari Player & Team Bola Malaysia berkata...

Cari Game Friendly bola sepak padang & futsal. =>

Cari Player & Team Bola Malaysia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...