ANDA SEDANG MEMBACA

2

ARSENAL 3 - MANCHESTER CITY 1 : PRA MUSIM EPL

zaileefd2 Ahad, Ogos 11, 2013 , ,

Ketika artikel ini ditulis, pasukan setempat Manchester City iaitu Manchester United sedang berhempas pulas berjuang menentang Wigan. Seingat saya, Wigan inilah yang meleburkan hasrat Manchester City menjulang Piala FA baru-baru ini. Mungkinkah Manchester United akan menewaskan Wigan atas ego orang Manchester? Jika berjaya, ini ialah piala pertama untuk Manchester United di bawah kendalian Moyes. Untuk soal ini, saya serahkan pada Dany Armando untuk membuat ulasan lanjut.


**********


Sudah hampir 24 jam berlalu setelah Arsenal menewaskan Manchester City dengan bergaya. Namun saya tidak nampak pun kutu yang sembang pasal ni sebab semua sibuk dengan 'kejayaan' Malaysia XI kalah kepada Barcelona.


Atas rasa cinta yang dalam pada sukan bola sepak, saya tetap memberikan laporan. Arsenal seperti biasa bermain cantik, mudah mencipta peluang, dan tidak sukar menjaringkan gol. Pak Cik Wenger kekal dengan ART yang sudah lama dipraktikkan. Senang je. Tak perlu panjang-panjang sebenarnya mengulas soal kepoweran ni.


Satu perkara yang menjadi perhatian dari perlawanan ini ialah urban legend tentang jaringan Ramsey. Selepas Osama bin Laden, Muammar Gadafi, Steve Jobs, Michael Jackson, dan Whitney Houston, ramai yang mengaitkannya dengan Justin Bieber. Di Malaysia, tidak kurang juga yang berharap Messi menjadi mangsa kali ini. Geram barangkali kena tipu.


Kesimpulannya, kejayaan Arsenal membenam Manchester City ini sedikit sebanyak mempertahankan kewajaran Arsenal berada di puncak liga setiap kali tiba tempoh liga berehat. Bukan sebab aksara 'A' semata-mata.


FULL TIME RESULT : Budak 3 - Penculik budak 1


2 Ulasan:

Unknown berkata...

dua2 team lembu...hahaha

Manfaat Sejagat berkata...

Code to join this league: 209637-427666

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...