ANDA SEDANG MEMBACA

8

Moses Mabhida Stadium



Moses Mabhida? Bersempena memperingati Moses Mabhida, ketua South African Communist Party (SACP) dan individu yang bertanggungjawab mewujudkan Umkhonto we Sizwe, pasukan bersenjata dalam perjuangan kulit hitam menentang Apartheid. SACP, Congress of South African Trade Unions (COSATU) dan African National Congress (ANC) adalah gabungan yang mewujudkan kerajaan Afrika Selatan hari ini. Moses Mabhida meninggal dunia pada Mac 1986. Stadium yang dinamakan bersempena nama beliau ini didirikan di atas tapak stadium lama iaitu Kings Park Soccer Stadium

Kapasiti? 70,000 penonton (54,000 selepas Piala Dunia).

Perlawanan? 5 perlawanan kumpulan, 1 perlawanan Round of 16 dan 1 separuh akhir.

Kos? USD450 juta termasuk untuk menyediakan tram bagi mengangkut pengunjung ke gerbang stadium bagi meninjau pemandangan Durban.

Durban? Bandar berpopulasi 3,468,086 penduduk ini merupakan juga pelabuhan utama Afrika Selatan. Pernah suatu masa dulu menjadi destinasi pelancoongan utama Afrika Selatan sebelum diatasi oleh Cape Town. Antara tarikan utama uShaka Marine World dan juga kasino Suncoast.

Alahai...

Koresponden? Wakil Sokernet di Durban pastinya anak gadis kelahiran Durban sendiri, Candice Boucher. Model SASI Swimwear 2009 ini dilaporkan telah muncul dalam majalah Playboy isu April 2010. Err, siapa ada isu tersebut?

Nota kaki: Sembilan stadium dan sembilan koresponden, kini hanya tinggal satu saja lagi.

8 Ulasan:

City Laundry Cafe berkata...

1st!!!!!!!!

Amir Hamzah berkata...

Kenapa kapasiti selepas WC tu menurun? Lepas WC, seat yg terlebih tu dialihkan/dibuang ke?

Cob Nobbler berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Cob Nobbler berkata...

charlize theron takde ke lucy?

LuciusMaximus berkata...

@amir multi-use stadium, maknanya lepas piala dunia bukan lagi soccer specific. mungkin ada trek larian dan sebagainya maka sebahagian dari stand akan dibubarkan supaya stadium boleh digunakan untuk semua jenis sukan.

@holden tunggu...

Kap berkata...

aku undi masuk fauziah gous.

kareem berkata...

macibai...batal pose aku tgk gambo2 ko nih..

Tengok.Dengar.Ikut. berkata...

playboy? google sudah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...