ANDA SEDANG MEMBACA

61

FAM Komited Melingkupkan Bolasepak Malaysia

LuciusMaximus Sabtu, Julai 31, 2010
Pejabat Sokernet sepatutnya dibuka separuh hari pada hari Sabtu. Tapi hari ini pejabat kami terpaksa beroperasi hingga Maghrib tadi kerana hendak mengikuti perkembangan lanjut pemilihan pucuk pimpinan FAM.

Dan seperti yang Sokernet jangkakan, FAM seperti biasa terus komited dalam membangunkan, maaf, melingkupkan bolasepak Malaysia dengan membariskan barisan pucuk pimpinan yang akan terus membuatkan bolasepak Malaysia mati pucuk.

Berikut ialah pucuk pimpinan penggal 2010 hingga 2014 (ya, kita sudah boleh ucapkan selamat jalan pada Piala Dunia 2014 di Brazil).

Presiden Seumur Hidup Selagi Ada Bulan Dan Bintang
Kebawah Duli Yang Maha Mulia Sultan Ahmad Shah ibni Sultan Abu Bakar Riayatuddin Al-Muadzam Shah (beraja di mata bersultan di hati Pipiyapong)

Timbalan Presiden
Kebawah Duli Yang Teramat Mulia Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah (kembali tak diundang)
Yang Berbahagia Tan Sri Datuk Seri Panglima Annuar Musa (ayahanda Red Warriors, sebuah grup pembakar kerusi stadium dan kereta polis)

Naib Presiden
Dato' Affandi Hamzah
Dato' Hamidin Mohd Amin
Dato' Seri Abdullah Hishan Mohd Hashim
Datuk Subahan Kamal

Exco
Dr Hamdan Mohamed Khalib
Datuk Takiyuddin Hassan
Datuk Jeffrey Low
Datuk Astaman Abdul Aziz
Datuk Osman Salleh
Haji Rosmadi Ismail
Mejar Rani Abdul Rahim
Encik S Sivasundram

Apa macam dia punya line-up? Gerek seh.

Berdasarkan pengamatan pakar oleh Sokernet, kami telah dapat membaca corak pemilihan yang diamalkan oleh FAM. Dengan itu Sokernet telah menyediakan pelan jangka panjang untuk memastikan pemilihan penggal yang berikutnya, para pengulas Sokernet dapat terpilih menyertai barisan pucuk pimpinan FAM.

Jorji, Nazri dan Dingin akan dicalonkan untuk penganugerahan darjah kebesaran yang membawa gelaran Tan Sri, Dato' Seri, Dato', Datuk atau Datuk Seri Panglima kerana darjah kebesaran dan gelaran sebegini dilihat sebagai tiket yang menjamin pemilihan ke dalam pucuk pimpinan. Obefiend pula sudah kami hantarkan namanya ke Tabung Haji, balik Mekah nanti ada gelaran Haji manalah tahu boleh terpilih jadi Exco paling kurang. Begitu juga dengan Jannah yang sudah kami arahkan berhenti dari profesion perguruan dan sebaliknya menumpukan bidang perubatan, ada gelaran Doktor mungkin boleh jadi Exco juga kot. Manakala Pipiyapong telah ditugaskan untuk menyertai Angkatan Tentera Malaysia dan dapatkan pangkat Mejar paling koman.

Aku pula akan memikul tugas yang agak berat. Cuba mengaku sebagai putera kepada Raja Noor Jan Shah Raja Tuah, Sultan Melaka ke-44 kononnya. Manalah tahu kalau betul pakcik seorang ini jadi Sultan Melaka satu hari nanti, ada harapan cerah dapat rebut jawatan Timbalan Presiden paling tidak. Sebab tengok gaya jawatan Presiden dan Timbalan Presiden ini orang-orang berdaulat je yang boleh pegang, kecuali orang itu ayahanda Red Warriors. Itu cerita lain bai.

61 Ulasan:

Luca DK berkata...

liga bolasepak lembah kelang ape cerita ni weh?

holden mana?

farwalis berkata...

jauh disudut hati, aku yakin Malaysia akan ke Brazil 2014 dan Olimpik 2012 dengan line up FAM ni.

Alexia Aqram berkata...

pantun dua kerat.

itu cerita lain bai.
series, macam cibai.

-zAp- berkata...

dia cakap dia jiwa bola
tp dia x cakap dia darah raja

mart gee berkata...

presiden dgn timbalan presiden tu payah masuk campoq....haih...lingkuppp lingkupp..dengaqlah suara rakyat ni..

SangKunang berkata...

pemerintah seumur hidup....

syabas.. hahaha

Unknown berkata...

xboleh ke pikir positif skit..
ni la org melayu kalau xske nk kutuk org je...
ak pun pelik r apsal Lucius Maximus xmsuk bertanding eh...dh nk kte Sultan Ahmad Shah (beraja di mata bersultan di hati Pipiyapong)
Tengku Abdullah(kembali tak diundang),Annuar Musa (ayahanda Red Warriors, sebuah grup pembakar kerusi stadium dan kereta polis)

dah diorang menang fair and square...nk buat cmne...ke ade pngundi hntu gak..
kritik xsalh tp kadang2 kne pikir positif kat org gak...
ak skadar nk bg pndgn n nasihat je...jgn marah plak...
kite ni sesama manusia kne slalu bg nasihat sesama manusia...xgitu...maaf..

aranhellstorm berkata...

fizz: lu ni naif ke bangang? ini orang sama cerita pun sudah lama dari tahun 90an lagi sejak tertubuhnya liga semi pro yang kononnya akan membangunkan bola sepak negara. tengok apa sudah jadi? Jepun dari kita dok gelak cakap depa berangan dengan komik Johan Bolasepak depanya sekali betul2 sudah main dalam world cup, korea selatan yang dulu kita boleh kitai2..sekarang apa sudah jadi?

nama2 tu kat atas semua tu tiket nak pegi jauh dlm politik je tu... tak lebih dari tu.. nak bangun bola sepak negara? bangunkan 'bola' sendiri boleh le..

p/s: Melayu bukan sifatnya begitu, jangan streotaipkan. FAM dah FUBAR = Fucked Up Beyond All Repair..

Ilham-Kembara berkata...

Tapi kat luar negara, satu kegagalan pasukan boleh menyebabkan pemimpin letak jawatan atau dipecat. Bola Malaysia pulak gagalnya dah berkali2 tapi macam tu lah jugak.

Malaysia perlukan orang yang komited majukan bolasepak negara

http://ilham-kembara.blogspot.com/

MOFASAD berkata...

terbaik! hahaha

Luca DK berkata...

ak ak ak..

tambah je hurup 'u' kat belakang 'ak' tu.. terus jadi 'aku'.

nak tambah satu urup 'u' pun malas?

jangan manusia rajin sikit boleh tak? gua sekadar nak bagi pandangan dan nasihat je. jangan marah pulak.
kita ni sesama manusia kena selalu bagi nasihat sesama manusia. tak gitu? maaf.

aranhellstorm berkata...

luca: ak ak ak ak..udah jadi macam OKU pertuturan la pulak...

Zinedine Zaiddin berkata...

LOL. Dari sebesar2 isu sampai sekecik-kecik isu jadik bahan korang. HAHAHAA

Kepada Lucius:

Ternyata jelas betapa komitednya FAM dalam usaha pelingkupan bola sepak negara..kalau betul nak diorang turun, sorang daripada kita kena jadik Hang Jebat la nampaknya..

talkIZcheap! berkata...

weih, kereta anuar musa pon red warrior bakar la wey.. jangan ditinggalkan fakta tersebut, huhuhu :P

-tengok aku eja penuh dengan rajinnya!-

Asmoham berkata...

@ fizz..

kah kah kah kah....

julu berkata...

weh
aku rasa anuar musa leh wat sesuatu...

keli berkata...

baik suruh shahir je jd presiden....bley dpt undi lagi banyak pakai sms. bole menang fair & square...

a l i berkata...

lah, dalam tv aku tengok dari jauh bukan main lagi gaya macam habis lekeh pun Soh Chin Aun lah jadi exco rupanya hasil undi jujur dan adil (fair and square) Balasundram eh Sivasundram(siapa dia ni? google takjumpa pun?)lebih digemari peminat optimis rupanya

blitz berkata...

aku rasa fizz ni orang indon la.. tkpun budak2 belasan tahun yg tk tahu apa2.. kesian..

pembaris berkata...

aku rasa datuk seri shahidan kassim tak patut tak tarik diri.sebagai presiden persatuan kabaddi,beliau berpengalaman luas dalam bidang sukan.

K berkata...

SELANGOR JUARA!!

aranhellstorm berkata...

kay: malam tadi yang ceroboh padang tu lu ke? hahaha..viva selangor!

Syamsul Ghozi berkata...

Apa yg nk diherankan....sebelum bertanding tengku mahkota pahang dah kata :‎"Saya pun tidak boleh buat sesuatu yang ajaib.Segala-galanya terpulang kepada pemain dan jurulatih yang akan menentukan ranking kita,” katanya.
Adakah itu jawapan org berwawasan utk membangunkan bolasepak m'sia???bagaimana dgn fungsi dan peranan FAM????bagaimana dgn pembangunan bolasepak???bagaimana dgn nasib pemain2 dan jurulatih???jika segalanya terpulang kpd jurulatih dan pemain, kenapa perlu ada jwatan dlm FAM??kenapa perlu depan ni bertanding???baik semua letak jwtan...

hanuman berkata...

@ HAHAHAH..ada lg org mcm ko...

Azizan berkata...

daripada semua nama tu ak cuma mengharapkan sesuatu dari annuar musa je sebab walaupun anakanda2 beliau merupakan group pembakar kerusi dan walaupun aku tak sokong team kelantan tapi team ni dah meningkat sejak dia pegang.

i'msosupernotcool berkata...

world cup here we come..
yeahh!!

d.a.n.y. ^^ a.r.m.a.n.d.o. berkata...

Raja Noor Jan Shah bukan ckp kosong... die berani kerana benar... kalo betol die salah, nape xkene I.S.A je... mane polis2 negara?? nape Raja Melayu berdiam diri??

Admin berkata...

kecewanya aku..alangkah baiknya fam mgmbil langkah menarik D.Maradona..ke malaysia dia kan baru dipecat kalau dah kata komited sangat..nak bawa mas ke piala dunia..panggil la maradone ke Mas..ini baru percubaan namanya.....

deus X machina berkata...

Merah Kuning lambang kebanggaan~~~~

Alke berkata...

selangor juara lagi, selangor minta diri, selangor juara lagi, fam pi mati........memang mampuih la fam, pelingkup lagi la...takpa, janji Selangor menang

Freddie berkata...

dimana silapnya pemilihan Tan Sri Anuar Musa sbg timbalan?sepatutnya jawatan tu disandang oleh kerabat diraja jugak..tak adil!!!tak adiiilll!!!!!

deus X machina berkata...

Viva Viva Viva Selangor!!!!

fikiranlicin berkata...

bolasepak malaysia ke ni? Ahhh SAMPAH!

Hisyamuddin Che Ali berkata...

Malaysia dh lingkup sejk kmatian mokhtar dahari lg..pastu 90an terpalit dgn isu roswah & judi. Dan skrg? thn 2010. Muka lm masih ad. Klau kt luar ngr, bw team ke suku akhir Piala Dunia pn dipecat. Kita??? dgn politik dlmn. Skuad sejuk panas..apa nk jd bola m'sia..

Sdgkn ia sukn popular. Kpd kerbt dirj..ini pndgn anak muda. Baik fokus pd sukn dirj..mcm endurance atau polo kuda..bukannya sukn rkyt mcm bola ini..smpai bl mhu jd presidn & timb..klau mutu skuad bolaspk msh di takuk lm..tirulh thailnd..rj diorg lgsg x cmpur..biarlh org yg arif tntg bola dan cintkn bolasepk, yg terajui fam..buknnya org politik berkpntgn..

Mmg jls penja nk taja bola ni..tp lihat fam msh di takuk lm. Mrk berfikir 100 kali..hnya tm yg separa gov, sanggp laburkn duit..

Kpd fam..berilh kbbsn buat rkyt utk berikn pndangn dan kritikn..jgfn syok sendiri...klau bginlh dengan sikap lm fam, yg terus diterajui org lm, mk ush bermimpilh nk masuk world cup..apath lg nk anjur world cup. Baik majukn bolaspk tmptn dlu..dn plg pntg, biarkn org bola yg cntkn bola, pegang jwtn dalam fam ini..bukn org yg mncari populis..

Unknown berkata...

Aku x sabar nk tgk apa yg dpt dilakukan oleh anuar musa nnt..dia telah bwk satu fenomena baru kpd bola sepak kelantan..red warrior dh ada cafe,kedai mercahndise,radio dan keropok jenama mereka sendiri..dia dh bwk kelantan dari liga fam jadi naib juara piala fa,naib juara piala malaysia dan naib juara liga super dlm masa 2 thn jer..so harap dia dpt lakukan sesuatu dlm FAM..

zan berkata...

Apsal dalam line-up baru FAM ni takde sorang pun orang teknikal? Semua orang politik / orang berdaulat?

Nak naikkan balik martabat bola sepak Malaysia? Puas arwah Dato' Basri kritik dulu. Sampai jadi mayat pun langsung takde sorang pun yang amik port. Apasal pegi tutup sekolah projek? isk isk isk

Faiz Tapit berkata...

Malaysia lingkup....
x msuk world cup nti bom je sorang2

Alke berkata...

isskkkk...zan, hang sebut nama arwah Dato' Basri, sedih aku....dia dalam kubur musti tak senang baring tengok kemangkukan FAM.....apada Annuar Musa? pasai dia bawak Kelantan naik ka? hebat lagi Dato' Mokhtar...jatuh bangun bersama Selangor...20 tahun beb....memang bahalul FAM...depa memang jaki ngan Red Giant dari dulu...Viva Selangor!!!!

deus X machina berkata...

Selangor juara lagi...Selangor juara lagi

Wan Ahmad Faiz berkata...

@alke...ko banding Anuar Musa ngan Dato' Mokhtar....tgk kemudahan dan history team la beb....adoi!!!!!

Unknown berkata...

Ntah alke..s'ngor mmg la hebat sbb kemudahan yg bagus dan duit byk..tp try tgk anuar musa leh bwk kejayaan kpd team yg sblum ni xde apa2 dan x dpt apa2 bantuan dari mana2 pihak..dlm masa 2 thn jer beb..so harap dia dpt lakukakn benda yg sama la kt FAM..

Luca DK berkata...

jadi,

takdelah liga bola sepak lembah klang?

afterc berkata...

@Hisyamuddin Che Ali sshny bc tlsn awk..jgn tllu byk rgksn la kwn..org nk bc pn nk jlg mt.

speedrider berkata...

@afterc
2x5x2x5x2x5 = 69

@luca
apa barang, baik liga felda lagi bagus. lembah klang terlampau banyak player futsal. nanti masuk padang, baru lari setengah padang, dah terkedang terkangkang.

LuciusMaximus berkata...

Luca,

Lu beli FIFA10 PC version punya, lu kasi tacap sikit, lu boleh main dah Selayang FC lawan Gombak United

Adam Ruslan berkata...

Aku sokong cadangan Sokernet menaja pengulas2nya ke Mekah! Alhamdulillah.

Pet Shop Boys berkata...

Pengaruh politik pun penting jugak sebenarnya dalam perkembangan bolasepak tempatan...

Kalau takde orang politik, duit susah mau masuk woo....


(Saje kasi panas) ahak.

Tanpa Nama berkata...

pukimak...
masuk pes..
tak serius langsung!
hahahaha

mirovsky berkata...

agak2... kalau kasik RAKYAT sendiri UNDI sapa jadi presiden FAM dan barisan kabinet rompong FAM nie... ada chance ke semua nama2 kat dalam kerusi FAM nie bley menang?...

c'mon laa raja pahang... lu dan rosakkan bola Malaysia sejak dari 1st minit lu jadi presiden... lu bawak kroni lu rosakkan FAM sampai jatuh teruk dimata dunia... hu hu hu... bila agaknya lu mau berhenti nie?... takkan tunggu mati nanti bhai?... apa lu raja org tak bley kondem ke?... kalau lu betul ada daulat pesal Malaysia punya team hancur jadi bapok bila lawan team2 luar...

takkan laa asyik2 mau ranking sama nga n FIJI... NEPAL... MALTA... dan kepulauan pasifik org asli sana jer?...

Berhentilah... sementara rakyat masih respek... nanti lu mati org hina nama lu dan keturunan lu wahai sultan bola...

TAF berkata...

sdikit sbyk yg aku tau le psl Tan Sri Anuar Musa la sjak dy jadi "Pok" (bapak) red warrior...dy pandai cari lubuk duit...

ingat lagi time team klantan nk resign dari liga sbb xde dana..dy pndai guna pengaruhnye cari sponsorship..kerajaan negeri mane de kasi support pun..

n dgn duit tu dy wat busines yg menguntungkan team kelantan..cth nye team kelantan dh ade radio sendri (bleh dgr lagu justin bieber versi dikir barat)...xdela mcm segelintir Pok2 FAM yg menggunakan dana utk tujuan pribody

Pet Shop Boys berkata...

Itulah maksud aku taf....

oni berkata...

Dato' Seri Abdullah Hishan Mohd Hashim ni ikut pengalaman gua study bolasepak tempatan selama 3 taun di taiping adalah umpama mini sultan bola. dah berapa taun ntah gua tengok nama die je kat taiping. meluat kot.

jadi gua bikin teori yang delegasi2 setiap negeri yg ada undi dlm fam ni semua adalah mini2 sultan bola di peringkat akar umbi. ingat walls je ke ada mini cornetto? sekian terima kasih.

pungkoq la hangpa! (pergh klimaks jap)

Azlan Zed berkata...

selamat tinggal world cup 2014 :(

afterc berkata...

@speedrider...saya sindir Hisyamuddin Che Ali takkan lu tak faham bro

mohd faizal bin sarif berkata...

fam = kegagalan.mmg fail.impact die mmg kite nmpk dr dlu.kte sme2 bole nmpk.jgn buat2 tak nmpk.mne malaysia?ape kejayaan?nk banggakan sejarah silam time ade arwah mokhtar dlu?alamk..negara lain pon bnyk sejarah.itu smue propaganda.bg aku bola sepak malaysia akn nmpk perubahan kalo takde wacana politik dlm badan organisasi itu sndiri.tiada kepentingan politik.tiada kepentingan tender.tiada kepentingan kroni2.beri wajah baru yg mentadbir.fresh.serahkan kuasa kpd mereka yg betul2 tahu ape itu seni bola sepak.

* jln pantas utk kite lihat bola sepak malaysia bergerak pantas ialah melego badan organisasi utk ditadbir olh pihak swasta.promote power2.tarik crowd dtg stdium
injecet duit dr own proffit masuk terus.ksi up.kasi jln.*

Unknown berkata...

Perkara pertama yg aku nk tgk season depan liga malaysia akan ada pemain import balik ker tak..sbb ari tu bkan main lg TSAM suh FAM adakan balik player import ni..kalo takde gak..sama jer la TSAM ni ngan yg lain..

Jarr berkata...

pung pang pung pang...
FAM camtu gak...
Luca lu dah repot polis belum pasal adijaya?
mcm tu je cara kita nak sampaikan mesej kat sultan bola...

Cob Nobbler berkata...

perggh - gua mogok 2 hari internet - gua miss.

luca - bukan gua dah respond ke itu ari?lu pun bagi info tak lengkap - macam mana gua nak datang merojer tempat lu.kah kah kah!

adijaya berkata...

alahai.. FAM..

tgk line-up memang totally sampah. sultak tak sultan, semua ni malaun yg nak lingkupkan bolasepak kita.

kecuali nuar musa la, dia ni taiko yg naikkan bolasepak kelantan. gua respect kat dia ni.

akhir kata, sebelum gua masuk lokap:

F*** A** Malaun (FAM)

[ a D D y ] berkata...

*uck *ss Malaun

lumachroma berkata...

Tergeliat lidah gua baca comment mamat-mamat yang taip guna keyboard macam type guna keypad nokia 3210. Bangang ke ape?

Malaysia ni memang ke arah melingkup je dalam 10 tahun akan datang ni. Bukan dalam bolasepak je. Serba-serbi melingkup.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...