ANDA SEDANG MEMBACA

47

All hail Sir Alex Ferguson!

Jorji Isnin, Disember 20, 2010 , ,



Sir Alexander Chapman Ferguson


Sir Alex Ferguson menjadi pengurus paling lama berkhidmat di Old Trafford melepasi rekod Sir Matt Busby pada hari Ahad, 19 December 2010.

24 tahun, 1 bulan dan 13 hari.

Tidak boleh dipertikaikan lagi kehebatan Pak Alex dalam dunia bolasepak moden sekarang ini. Untuk mencari satu sebab utama akan kehebatan beliau dalam menjadikan Manchester United paling unggul adalah mustahil. 30 kejuaraan dan kejuaraan itu pula dimenangi dengan penuh bergaya bersama pasukan pemain yang berbagai lagi lagenda adalah bukti keunggulan Pak Alex. Kejayaan Pak Alex adalah phenomenal! Ianya satu tradisi yang tidak mungkin akan dapat diulangi oleh mana-mana jurulatih pun di era bolasepak moden selepas ini. Period.

Bolasepak Sebenar yang diamalkan oleh Pak Alex kebal dari sebarang permasalahan yang banyak melanda Manchester United dan kelab-kelab lain seperti pertukaran pemain, jurulatih dan sebagainya. Pak Alex dan Manchester United berdepan dengan segala macam serangan, taktikal dipadang dan 'mind games' dimedia; namun tetap muncul sebagai juara dipenghujung musim. Inilah Pak Alex bersama bolasepak sebenarnya dimana banyak pengurus lain kecundang dan berhijrah (atau dibuang). Rafa Benitez, Maurinho, Big Sam dan ramai lagi pengurus kelab yang pernah berdepan dengan Pak Alex dipadang dan akhirnya insaf lalu bertaubat dan berhijrah.

Apakah rahsia KEKEBALAN Pak Alex?

Pak Alex boleh memeluk bahu Nani dan menenangkannya ketika pemain tersebut memprotes akan kedudukannya dalam kesebelasan utama dan Pak Alex juga membelasah Nani sampai lurus rambut kerintingnya seminit kemudian.

Only last week Ferguson had to contend with Nani, the United winger who has failed to make an impact at the club, complaining about how the manager was "breaking" his confidence and making him "sadder by the day" for not starting him in the big matches. Nani also accused Ferguson of being a "very complicated guy" and said "he can go from complimenting you to just plain trashing you in a question of minutes" in the dressing room.

Sumber : The Australian.com Nov 19. 2009

Ancelloti ada buat macam tu pada Drogba? Arsene Wenger tidak pernah salahkan pemainnya, sebaliknya menuduh padang di Old Trafford menjadi punca kekalahan Arsenal. Duh!


Mencapai orgasm setiap minggu adalah antara rahsia kekebalan Pak Alex


Sepanjang menjadi pengurus keramat di Old Trafford, Pak Alex telah menukar sebanyak 8 kali penolong pengurusnya. Bagi aku, itulah sebenarnya rahsia kekuatan Pak Alex. Beliau kebal, orang lain tidak.

Archie Knoxx, Brian Kidd (terbaik dan terlama!), Steve Mclaren (kemudian melatih England), Jimmy Ryan, Carlos Quieroz (juga terbaik dan 2 kali menjadi penolong Pak Alex dan menjadi pengurus Portugal kemudiannya), Walter Smith dan sekarang, Mike Pheelan.

Walau bertukar penolong dan pemain, Pak Alex tetap kehadapan dan tiada siapa mampu menahan gelombang beliau walau Franco Baresi sekalipun!

Fergie Time

Pak Alex dengan pengadil memang terbaik. Masa tambahan yang diberikan oleh pengadil kepada United juga sangat mengujakan. Selagi Manchester United tidak menang, pengadil tidak akan tiup wisel. Kenapa? Kerana mereka tak sanggup di insult oleh Pak Alex. Banyak pengadil telah insaf. Mike Dean dah lama senyap, mungkin merumput dibelakang rumah saja sekarang. Pak Alex kene gantung 2 perlawanan dan denda 10k pound kes dengan Mike Dean. Alan Wiley mendaftar Fitness First selepas dihina oleh Pak Alex akan staminanya ketika mengadili perlawanan. 4 touchline, 2 gantung dan denda 20k pound kepada Pak Alex untuk kes itu dan banyak lagi la.

Neville menenangkan Pak Alex yang dah naik gila


Siapa selepas Pak Alex?

Jika Chelsea ada Ayah Pin sebagai pengganti Ancelloti, Manchester United akan terus bersama Pak Alex selama-lamanya. David Moyes adalah pilihan Pak Alex sendiri. Bukan Maurinho kerana Maurinho tidak kekal lama pada satu-satu kelab.

Sir Matt Busby akan terus dikenang sebagai lagenda yang membawa United kembali 'hidup' selepas Munich dan menjadi juara Eropah pertama Manchester United. Pak Alex pula adalah Bapa Permodenan Manchester United dan lagenda unggul yang membentuk Manchester United menjadi unik dan mempunyai jutaan pengikut diseluruh dunia serta piala-piala kejuraan yang berbagai.

Pak Alex adalah lagenda terunggul Manchester United dan EPL. Setan Merah sangat menghormati Pak Alex dan bertuah kerana masih bersama beliau untuk terus mengecapi kejuaraan secara 'real' dan fizikal tanpa mistik (Ayah Pin) atau spirit ( Bill Shankly)

All hail Sir Alex.

47 Ulasan:

ayobkelubi berkata...

aku dah agak dah

mesti kena bahan gak.

keh keh keh..

apa-apa pun SAF adalah yang terbaik dalam sejarah permanchestran unitedan dlm sejarah EPL.

sirap berkata...

semoga masuk Islam

i'msosupernotcool berkata...

david moyes?

takkan lah.

iKHwAn berkata...

Sir K. Rajagopal a/l Krishnasamy rasanya calon paling sesuai gantikan alex ferguson ni.. B. Sathianathan ke..

saf berkata...

all hail fergie!!!

ijan de bunks berkata...

wan jamak pn ade apply kot kje sne..
kakakakaka

d.a.n.y. ^^ a.r.m.a.n.d.o. berkata...

"Pak Alex boleh memeluk bahu Nani dan menenangkannya ketika pemain tersebut memprotes akan kedudukannya dalam kesebelasan utama dan Pak Alex juga membelasah Nani sampai lurus rambut kerintingnya seminit kemudian."

Babi! Tersembur milo atas laptop gua! sape nak jawab ni?!

Pak Alex is immortal. enough said.

admin@blogdiloz.com berkata...

just another reason why Manchester United is a great FC,
just another reason to love 'em,
just another reason to be apart of greatest team football in the world.
yet,
just another reason not to be an ass-H.

GGMU
http://dilozoblogde.blogspot.com/

Faiz Tapit berkata...

YNWA = You'll Never Win Anything

kah3

Jarr berkata...

Alex kamu dibenci seteru.
Tapi dengan ini aku akui kau yg terbaik di England.
Semoga panjang umur murah rezeki.

p/s: gua puji ni jorji, tapi baju tu lu ttp takkan dapat.

Daud berkata...

Xde la hebat sgt fergie..
klu hanya satu club je yg dia berjaya naikkan nama.Mourinho antara calon manager hebat time dulu tp skrg dia dah masuk club yg dah ada player hebat.nanti ada org ckp dia biasa je sbb ada player star dlm club tersebut dan dia berjaya.
Time dgn porto dan naikan nama chelsea yg time tu mmg selalu jd bahan kutukan team liverpool.

Manager paling teruk dlm sejarah EPl xlain dan xbukan ialah Roy Hodgson

Streetwizer berkata...

who can replace pak alex?nobody...dia the only one...

yetzack berkata...

"He is the encyclopaedia of how to manage and I do daydream about what might happen in 15 or 20 years time when I have the experience." Ole Gunnar Solskjaer (next SAF)

keli berkata...

Kalo immortal tu gua rase lu da tgk citer wyg byk sgt der.....
Tp ats semangat kesukanan gua hrp dier leh manage MU lg utk 100thn lg psl bile beliau da resign dan prestasi MU da x konsisten mse tu lu org dpt tgk yg MU fan byk yg glory h.............????x dpt teroskn psl akn bakar byk pihak.
Kikikiki
Long live Sir Alex Ferguson.
Gua akn teros benci dikau. Kakaka..

Hafizzuddin Rubaee berkata...

keli xdpt trma hakikat..ha3

AH7 berkata...

pasukan yang hebat datangnye dari pengurus y hebat,pemain y hebat, dan penyokong y hebat..Pasukan yang paling banyak penyokong adalah MUFC..

Azfar Ridhwan berkata...

Kejayaan seseorang pengurus tu mungkin subjektif. yes, mourinho mungkin dianggap berjaya dalam modern football sebab berjaya manage lebih dari satu high profile clubs and number of superstars.

Bagi aku, longevity seorang pengurus juga kejayaan besar. walaupun kurang tekanan dari pihak pengurusan if compare dgn chelsea (big mistake on letting go mourinho) dan real madrid (screw up after sack vicente del bosque after 24 hours won la liga).

Tapi period after period, fergie develop countless legendary teams and players (i.e cantona, beckham, ronaldo, etc) yang mungkin sukar pengurus lain buat. Fergie always remind no one is bigger than the team (i.e jaap stam, roy keane, etc) except for him! and selamba sepak diorang keluar dari kelab tapi kemudian tetap lahirkan teams dan players for winning championships.

Hail Sir Alex Ferguson!
Glory Glory Man Utd~

mohd faizal bin sarif berkata...

its all about manchester united.totall football.bukan sembang2 sejarah dan tukar sane tukar sini.be konsisten,main bola,kalah buat balik..n fight back!

replacement dgr2 cite ddavid moyes or mike phelan.ggmu

Pet Shop Boys berkata...

Merry X mas Alex!

d.a.n.y. ^^ a.r.m.a.n.d.o. berkata...

keli penuh emosi dalam membenci..
kekeke..

setuju dengan azfar. fergie develop countless legendary teams and players. die boleh buang@jual mane-mane player sesuka bapak die then create@beli balik one another star. pendek kata selagi ada pak alex, selagi tu la fan MU boleh terus sombong, angkuh, bongkak dan pelbagai lagi sifat mazmumah lain. dan fan lain hanya mampu membenci+jeles dengan kejayaan demi kejayaan yang dibawa oleh pak alex.

GGMU.

Dewajiwa berkata...

ilebiu Sir Alex.

GGMU.

Jarr berkata...

aizuddin, ada pembetulan. penyokong terbanyak dimalaysia, ye Man U.tapi seluruh dunia sila buat kajian balik.
tapi kalau kamu refer pada wiki atau fanpage atau websites Man U, mmg dorang ckp dorang penyokong terbanyak Man U la kot.

bitau je, takleh trime takpe.

kitt berkata...

all hail Sir Alex Ferguson!


brian KITT...heh.

talkIZcheap! berkata...

ke-24! sempena 24 tahun Sir Alex di United!!

ijan de bunks berkata...

zzzzzzz

Daud berkata...

Klu Barca nya fan..Indonesia ada fan tertinggi kt dunia.
Klu kt Malaysia.sekitar tahun 80-an,Liverpool paling tinggi dan skrg fan Liverpool semakin pupus,klu da pun jrg yg nk ngaku.Malu kot.
Man U still no 1 kt Malaysia dan kita juga boleh agak mcm ne rupanya dan perangai fan Man U..Gaya mamat dan minah ketagih dan inginkan perhatian lebih.

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Hafizzuddin berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Unknown berkata...

Erm. Daud pun xleh trime hakikat ke.. Duk mengapi fan MU jerp...Ha3...Ko fan arsengall ehh??

ijan de bunks berkata...

zzzz

Azlan Zed berkata...

tanpa atok fergie, siapalah syaitan merah...

LS berkata...

GLORY!

adinda anna liyana berkata...

yeah, i love this entry...no doubt, fergie is the best MU ever had...

9 thn menjadi pengurus terbaik...apa ada hal..ye dak?

kdg2 kita kena jadi jahat untuk membuahkan sesuatu yg membawa kejayaan wpn dibenci sedangkan kita tahu niat kita baik...

people will see someday...

Unknown berkata...

i wonder what epic will clough create if he do the same at Derby

keli berkata...

Ohhh terharu gua dgn komen yana...oohhh....sebak hatiku.
I see....i see.

adinda anna liyana berkata...

hi keli.

hahahaha...keli sebak btl2 ke? hahaha...

in fergie, we always believe...
:)

ijan de bunks berkata...

yana adelah priest mu terbaik...
i nk murtad ars la cmni join setan merah...
kat mne nk register yer yana??
kahkahkahkahak

adinda anna liyana berkata...

peerrgghhhh! priest katanya...
nauzubillah...
saya masih islam yg sejati...

ala, tak perlu sampai murtad bagai...
cinta anda terhadap sesuatu akan dtg dengan sendirinya....

always believe in you.

Zaid berkata...

Tahniah Pak Alex!
GGAlex!

kareem berkata...

Pak Alex juga antara manager yang dibenci player MU sendiri...

Jarr berkata...

layan citer The Damned United. Baru korang tau Brian Clough lagi ruthless dari Alex.
oh ye, itu bukan citer pasal Man U, skit je pasal Man U.Ia lebih kpd mcm mana Brian Clough jadi the real wanker kat Leeds.

babi baru masuk mesia 2010, citer kuar 2008 kat UK.Setan.

pakkordi berkata...

Elok lah Alex ni bela hantu raya dari sekarang supaya boleh lah dia mengurus ManUre selama-lamanya. Kah kah kah!

ayobkelubi berkata...

jarr : apalagi,kasi burn DVD pos kat gua lah itu citer.keh keh keh..

Unknown berkata...

@Jarr

internet kn ade, world wide, kehkehkeh

skrg ni layan citer Blue Moon Rising (Man City)plak

Unknown berkata...

pujian atau kutukan, semua sedia maklum kehebatan Pak Alex. Enough said, he is the best among the best. Akuilah walaupun pahit.

Jarr berkata...

ayob - gua bab burn burn jahanam skit..kah kah kah

nik - blue moon dah kuar ke?

Unknown berkata...

@Jarr
da kluar da (i mean download), original dvd x tau la ade ke x kt speedy, haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...