ANDA SEDANG MEMBACA

21

Apo kono eh Jang?

Jorji Jumaat, April 15, 2011 , ,

Skuad Jang nampaknya semakin merudum.. lepas kalah, kalah! lepas kalah, tak menang! Lepas tukar jurulatih, kalah, lepas pangkah orang itu, pangkah orang ini pulak, jumpa MB pun kalahhhhh jugak! Apo makan eh Jang-Jang ni semuo agak eh?

Seperti biaso, Jang telah turun menyiasat dan menurut sumber-sumber yang boleh dipercayai, semuo ini berlaku disebabkan hal-hal dalaman PBNS itu sendiri. Kerenah politik, gila kuasa dan semulajadi fikir mereka aje yang tahu dan pandai membawa pasukan kearah kejayaan, tetapi lebih kepada kemusnahan menjadi punca kepada segala masalah pasukan Jang.

Sangkaan Jang selepas menukar jurulatih, pasukan Jang akan kembali digeruni jauh meleset sebaliknya dijadikan bahan ketawa pasukan lain. Bukan ini yang UltraJang mahu namun mereka tetap memberikan sokongan padu sepanjang 90 minit di KONA 4C. Semangat ultras memang luarbiaso! Tahniah Jang!


Jang Gentar Tiado..


UltraJang juga telah membuat demonstrasi secara tidak aman (apa kelas demo secara aman kan?) selepas perlawanan menentang Kedah yang berakhir dengan...kekalahan! Jeritan dan laungan "KAMI MAHU MENANG", "MANA MARUAH NEGERI" dan banyak lagi dilaungkan secara padu oleh lebih 200 ultraJang. Tunjuk perasaan mereka juga disiarkan di berita TV RTM, TV3 dan Skysports UK. Sudah tentu Ultras semua tidak berpuashati dengan prestasi pasukan. Sudah tentu mereka marah dan sudah cukup bersabar. Jangan sampai mereka pakai seluar pendek dan turun ke padang!!!! Burok akibatnya nanti!

Desas desus, khabar angin dan kata mengata banyak memetik beberapa nama didalam PBNS. Jangan la buat tak tau pulak, takkan nama abang buat kuewtiau kat gerai no 10 STAR atau nama-nama peniaga kedai sebelah kubur tu yang naik, dah tentu nama Faizal Zainal dan beberapa nama Datuk Panglimo pangkat tinggi-tinggi di PBNS sampai la ke Presidennya iaitu MB kito. Disebut-sebut juga berita penguguran WJ sampai la kepada pembelian pemain Selangor dan macam-macam lagi. Panehhh!

Jang tak mahu sobut secara detail lagi apa yang telah diperkatakan oleh peminat dan ultras tapi Jang suko nak bagitahu kepada semua orang kuat PBNS, kalau main bola untuk kalah, menghabihan boreh yo, baik la undurkan diri sendiri. Ingatla, bolasepak bukan pasal pangkat atau nak masuk TiBi tapi lebih kepada 'passion'. Kalau takda 'passion' atau semangat yang tinggi jangan nak menggatal kata ekau tu layak jadi pemimpin bolasepak nogori. Ebby Yus dengan Hattan laie tinggi semangat eh.

Sambil-sambil makan kuewtiau digerai no 10 Star, Jang juga ada diberitahu tentang suspek Bookie untuk Piala Presiden. Haaa! yang ni Jang marah! Jang karate mejo tu lepas kuewtiau habis. Modus operandi mereka dan nama-nama yang terlibat juga Jang dah tahu. Homat akal den botul dengan perangai manusio macam ini. Apo makan rasuah laie..tak takut kek SPRM? Tahu tak dah berapo orang mati kek SPRM? Kalau nak berlakon, dopan kamera bai...bukan atas padang bola! Gampang!

Jang masih menyiasat lagi hal ini. Jang tak teragak-agak akan membuat pembongkaran yang lebih padu lagi jika mereka semuo ini tidak insaf dan kembali ke jalan yang benar. Jang gentar tiado! Jang percaya semua peminat bolasepak nogori menunggu dengan sabar prestasi pasukan untuk naik kembali. Musim masih panjang. Harap Skuad Nogori kembali semula seperti biasa!

Hobin Jang Hobin!

21 Ulasan:

Jarr berkata...

ai 1st tawwwwwww....

*wink*

rashideeshukri berkata...

demm...tak dapat first lagi, cilake.

apa-apa pun, siasat Jang, siasat. kita tak mau kes MBPJ berlaku lagi pada skuad-skuad Liga Super.

mana-mana yang terlibat tu sila turun padang jelaskan masalah dan bawak berunding.

rashideeshukri berkata...

eh, lupa pulak nak cakap yang Selangot tengah klasemen skarang ni. kah kah kah *gelak riak*

rashideeshukri berkata...

Selangor* fak.

Tengku Sidek berkata...

form is temporary,,class is permanent !! ado kono mengeno ke ni??hahaha..Too many changes in pre season lah sobabnya..Fakhri=far from clinical..Hairuddin=Past from his best..Zakuan Adha=need time to recover his form after ling injury spell....Bye Bye Nogori!!! hahaha

Pet Shop Boys berkata...

oh come on. Bila lagi fan Jang ni nak faham-faham ek?

Skuad Jang ni macam Blackburn Rovers gak ah. Sekali je menang dalam beratus tahun. Pastu back to basic. jadi team normal. jadi team belasahan.

Jang bukan cam Selangor dan Perak.terimalah hakikat itu.

Tipu Tapi Benar (TTB) berkata...

Kite bakor Faizal Zainal!

Apapun, kemelut yang berlaku di Negeri Sembilan ini mengingatkan saya kepada apa yang telah berlaku kepada Perak pada musim lepas. Mujurkah Perak dapat mengekalkan prestasi untuk mendapatkan keputusan 'cukup makan', sekaligus memberikan sedikit masa (sebelum musim baru bermula) untuk mengambil langkah-langkah perlu untuk memperbaiki keadaan.

Persatuan Bolasepak Negeri Sembilan boleh mengambil ikhtibar terhadap peristiwa yang berlaku kepada Perak pada musim lepas. Semua pihak perlu menyedari akan kesilapan dan kekurangan, dan sekiranya perlu berundur, maka berundurlah demi maruah pasukan bolasepak Negeri Sembilan.

Sekiranya tiada perubahan drastik dan usaha yang bersunguh-sungguh untuk memperbaiki keadaan, berkemungkin besar Liga Premier akan meraikan kedatangan satu pasukan gergasi dari Liga Super untuk musim tahun depan.

"Musuhnya habis binasa!"

Tipu Tapi Benar (TTB) berkata...

"Jang bukan cam Selangor dan Perak.terimalah hakikat itu." - Pet Shop Boys

Agak kasar ayat anda itu, namun realiti yang agak pahit untuk ditelan ialah hampir keseluruhan pasukan bolasepak di Malaysia ini mempunyai masalah konsistensi. Tahun ini hebatnya sampai menang berbagai piala, tahun hadapan turun liga (contoh : Selangor).

Pertukaran pemain selepas satu musim berakhir dan pengenalan pemain baru untuk musim baru sepatutnya menambah baik pasukan, namun selalunya kelihatan ianya hanya membawa masalah baru yang mampu menghancurkan pasukan. Adakah ianya silap pemain, pengurusan dan taktikal? Saya rasa semua ini perlu dibuat kajian.

Namun, dilihat dari sejarah lalu, masalah utama pasukan bolasepak di Malaysia ini lebih berpunca kepada pengurusan.

Hazard Ali berkata...

Bagus Jang ni. Semangatnya kekal membara, musuhnya je yang tak kunjung binasa.

Paling penting, Jang tak bazir kuetiau. Salute!~

LollyHatesMe™ berkata...

fes taim dalam lipatan sejarah dan lipatan kain yang tv-tv mainstream tak bias bab2 merusuh walaupun sedikit hahahaha

r.k berkata...

bab bookie tu poit lamo dah dongar eh , 3 4 tahun da .

bab prestasi ni , den bayangkan situasi amo cam chelsea yo la . takdo spirit .

Nismilan memang bukan cam Slangor mo perak , tapi tak salah ghaso eh kalau Nismilan nak join sekali , " Tim lain bukan macam Selangor , perak dan Nismilan . " kan . :)

Far_east berkata...

Jom la kito samo2 lepak kat gorai no 10 STAR tu pekono kuewtoew yo..

Fairuz berkata...

apo bukan banyak jang yang komen ni..

sekali sekalo lepak kek kodai popia pun ok yo..

ridhwanJalaludin berkata...

sumo bekuak!!den nak cakap sikit ni..
boto tu ji...den hangin boto moh malaun2 dalam organisasi PBNS ni..apo taik eh tah..banyak bona kroni,duit ateh angin la,member makan member la..

den punyo la belolah tang pasoh satu nak poie tengok tiap2 game kek paroi..sudah eh manjang kalah yo..apo bincek eh ni??jangan sampai den turun padang boda tongkuk sekor2 moh takik koting sekor2..banyak boto cekadak eh

Wan Perlis berkata...

aku ingatkan faizal zainal tu penyanyi

hellghast berkata...

Itu Fazli Zainal!!!

apekata join Johor FC,takde kejuaraan,ape ade hal...

P.S Wan Perlis,lama tak masuk Putera hahaha!!!

aksara hari ini dolista

Streetwizer berkata...

alahai jang..apo kono eh jang...

word veri: bodow (???)

Azfar Ridhwan berkata...

den da kobar dulu yang faizal zainal ni punco. maso tu sumo bising nape penolong pengurus lobih dari jurulatih wan jamak. pastu si mb mat hassan bagi lak jawatan setiausaha persatuan bola sepak N9. naik pangkat plak!

Ultra Jang ado hak bising sobab tak ponah2 henti nyanyi tanda sokongan walaupun tak di bayar apo2. yang celaka nyer, pemain N9 di bayar tinggi2 tapi main takdo semangat!

Den raso kono amik pengurus punk St. Pauli, Holger Stanislawski jadi pengurus! Kasi gontar jurulatih dan pemain!

Misi Tigo Mato :D

3rdfrom9 berkata...

wang besar .... wang besar .... wang besar .... saya pilih D untuk duit

ijan berkata...

sobak ati x honti2 bilo tgk nogori mcm ni...da xdo somangat laie...
bilo da skor pon totap x monang..
haiyooo ai

PELAUNG PULAU berkata...

nak buek camno jang..tonang yo laa.. cer tukar jersi tu..cerr tukar..dah macam jersi training den nengok an..takdo semangat...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...