ANDA SEDANG MEMBACA

17

Piala Malaysia 2011 - Yob & Sumandak Tenang Ke Suku Akhir

Lucius Maximus Rabu, September 28, 2011 , , , ,


Perlawanan peringkat kumpulan Piala Malaysia 2011 telah selamat melabuhkan tirainya semalam. Daripada 16 pasukan yang bersaing dalam 4 kumpulan, hanya juara dan naib juara setiap kumpulan layak ke suku akhir dan berikut ialah kedudukan ringkas setiap kumpulan selepas tamatnya perlawanan malam tadi:

Kumpulan A
Perak
Sabah
Kedah
Johor


Kumpulan B
Negeri Sembilan
Terengganu
PKNS
Sime Darby


Kumpulan C
__________
Felda United
Johor FC
Sarawak


Kumpulan D
T-Team
Selangor
Kuala Lumpur
PDRM

Dengan ini, saingan suku akhir yang bakal berlangsung pada 10 dan 14 Oktober nanti bakal menemukan

Perak lawan Selangor
Negeri Sembilan lawan Felda United
____________ lawan Terengganu
T-Team lawan Sabah

Lumrah bolasepak Malaysia, agak sukar untuk kita menduga siapa yang bakal bergelar juara Piala Malaysia 2011 tapi yang pastinya majoriti peminat bolasepak Malaysia tidak mahu pasukan _____________.

Yob & Sumandak


Tidak ada apa yang lebih menggembirakan bila kedua-dua pasukan Perak dan Sabah berjaya melangkah ke suku akhir sekalipun pada awalnya diundi dalam kumpulan yang sama.

Teman sebagai anak jati dan peminat sehidup semati Perak merasa girang yang teramat sangat apabila Yob bukan saja berjaya mengenepikan saingan musuh tradisi Kedah tetapi turut mencatat kemenangan 2-1 di Ipoh dan seri 1-1 menentang skuad Hijau Kuning yang bagi teman adalah duri dalam daging buat Perak.

Ini semua berlaku di sebalik usaha halus dari suku-sakat Sultan Bola yang menggantung 5 pemain utama Yob sebelum bermulanya saingan Piala Malaysia. Shahrulnizam Mustapa, Akmal Rizal, Syazwan Roslan, Azmeer Yuos dan Nazril Nourdin menjadi mangsa kerakusan Sultan Bola yang kecewa kerana Pahang gagal bermain di Piala Malaysia.

Pun begitu barisan pemain simpanan dan muda Yob tampil menggalas tugas sementara abang jambang Khairi Zanudin menggalas tugas selaku kapitan menggantikan Shahrulnizam Mustapa. Yob tampil selaku pasukan tunggal yang tidak kalah langsung dalam saingan Piala Malaysia.



Dan yang lebih menarik lagi, selaku juara Kumpulan A, Yob kini bakal berdepan pula dengan Gergasi Merah Kuning pula dalam saingan suku akhir. Ini adalah hadiah terbaik buat Yob kerana kini berpeluang untuk melakukan ke atas Selangor apa yang telah Yob lakukan ke atas Kedah.


Sememangnya, bagi mana-mana peminat Yob hanya ada dua musuh tradisi yang sangat tidak digemari yakni Kedah dan Selangor. Kalau pasukan ___________ memang Yob tak pandang sangat sebab deme baru kenal bola pun 2 atau 3 tahun sudah.


Sementara itu, Sabah yang dikira teman sebagai pasukan angkat sebab teman cari rezeki pun di Sabah turut ke suku akhir setelah membenam Johor 4-1 (dan terima kasih pada Perak yang mengikat Kedah 1-1 untuk memberi Sabah kelebihan 2 mata ke atas Kedah). Skuad Ultra Sumandak pada pemerhatian teman tidaklah begitu mantap ketika saingan liga tetapi sejak bermulanya Piala Malaysia sudah memperlihatkan peningkatan mendadak dan perlu diberi perhatian.

Sabah bakal menyambut kunjungan T-Team di Likas pada 10 Oktober nanti dan teman dah mula menabung untuk kumpul duit buat beli tiket nanti.

Ater...

17 Ulasan:

anas saifuddin berkata...

_________ confirm juara bergaya.

mcphisto berkata...

tempat 0 tu pasukan ape?anzh,tp mazembe,napoli atau nibong tebal FC?
hahaha
papehal pon FAM bangang
sekian time kasih..

faiz berkata...

Kenapa ________? Kah3x!

rashideeshukri berkata...

___________. kah kah kah kah kah!

ijan de bunks berkata...

______ nak isi ape nih??susah betol pasukan rahsia nih. kah kah kah

Özgür Çek berkata...

________ bakal champion!!
GKG!!

Encik Akmal berkata...

pasukan rahsia. kah kah kah!

hellghast berkata...

_____________ Kahkahkah!!! jangan sebut woih! maksum!!!

aksara - tedemo ni mcm ade bunyi demo demo ke ape pasukan rahsia ni?

Awang Joe berkata...

klu team _________ mng...kawe togok budu sedozen tanpa henti...ngorti ar...

abeih berkata...

kalau team _________ jumpa yob kat final, best jugak. dua2 fan jumpa bukit jalil. ada hutang ada tak setel lagi rasanya. hehe

nu_Ox3r berkata...

*Azmeer Yuos---->Azmeer Yusoff

off nya ko tinggal..

talkIZcheap! berkata...

masalahnya, majoriti yang layan bola Malaysia ni, tak pasukan ______, pasukan mana lagi?? Selangor? N. Semilan? Terengganu? T.Team?? Felda United??

keh keh :p

The Man berkata...

"saya pilih konsonan B Abg Halim.."
- merujuk pada barisan sumandak..

missus vidic berkata...

saya sokong pasukan __________ itu...

gomo________ gomo!!!

CayZal berkata...

buka dengan seri,tutup pun ngan seri..

SyDen berkata...

Keep Justin Ganai as Sabah coach, please.

Streetwizer berkata...

pasukan ____________ sgt power, jgn kacau...ahahaha..:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...