ANDA SEDANG MEMBACA

38

Everton Tepuk Dahi

pakkordi Ahad, Oktober 02, 2011
Maaf, hari ini tak ada gambar 'photoshop'.

Ada dua perkara yang ingin saya sentuh selepas 'merseyside derby' semalam:
1) Referee semakin lama, semakin kayu.
2) Adat menyokong.

Isu pertama.
-----------------
Pengadil bolasepak sekarang memang kayu. Jack Rodwell tidak sepatutnya menerima kad merah. Terjahan dia agak kasar tetapi ada terjahan yang jauh lebih kasar dari itu dilepaskan tanpa dihukum langsung. Kad kuning mungkin tapi tidak merah.

Saya tambah kecewa dengan kad merah ini kerana anda semua lebih arif, Liverpool dah sah-sah akan menang semalam. Tetapi bila kad merah itu dilayangkan, fakta dan persepsi ini terus dipersoal. Malah selepas insiden kad itu, setiap kali Martin Atkinson menghukum pemain Everton ianya dianggap berat sebelah walhal kekasaran memang benar berlaku.

Walau bagaimana pun anda harus ingat disebalik segala kepincangan mutu pengadilan semalam, ada kalanya Liverpool juga menanggung kebebalan pengadil yang macam sampah begini didalam perlawanan-perlawanan terdahulu.

Kesimpulannya, pengadil kayu.

Isu kedua.
--------------
Nampaknya ramai yang pedih anu dengan apa yang saya tulis di Sokernet. Kononnya saya suka cakap besarlah, saya bongkaklah.

Sebenarnya, apa yang saya tulis itu semuanya adat menyokong.

Saya malas nak ajar anda tentang erti adat menyokong. Anda dah besar panjang dan bijak bistari. Ada yang bersekolah sampai seberang laut tapi ironinya menyokong team tadika dan ada yang belajar sampai planet marikh macam Abdul Sokernet, menyokong pasukan....pasukan....entah pasukan apa si Abdul ni sokong.

Sebelum saya terlupa, kepada mereka-mereka yang membenci Abdul Sokernet tak perlulah sampai mencarut-carut diruangan komen. Tak macho. Biarlah Abdul Sokernet sahaja yang berperangai macam monyet, tapi bukan kita. Awek tak suka orang perangai macam monyet.

Sebagai penutup kata, saya bagi pihak kesemua penyokong Liverpool ingin mengucapkan:

"Hai Missus Vidic! Kita jumpa 15 Oktober tau. XoXOxo ;-)"

#YNWA ./

38 Ulasan:

Atan berkata...

First!!!

Ozgur Cek berkata...

2nd...
haha kan dh kena sound dgn pakkordi..

Unknown berkata...

pak cik ferguson mnggigil ketakutan skrng nie..huhu

Kurast berkata...

entry ini memang legend!

Lion-O (Thundercats) berkata...

pakkordi the liverpool pundek

Anas Saifuddin berkata...

kordi terbaik!

hellghast berkata...

gua tak paham apsal ade yang tetibe maki2 abdul sokernet,setakat komen berilmiah pastu selitkan perli memerli gua biase aje,tapi yang mcm budak2 baru nak belajar komen kat blog ni tetibe maki tak tentu pasal...ke memang budak baru belajar pegang galah tolong jolokkan?

adat menyokong...biaselah...even gua ramai kutuk Madrid gua pun gua tetap nak back up...kehkehkeh

hafizudin berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
obefiendenwaylencau berkata...

hafizudin: yg lukis2 konek ialah abdul sokernet.Kau tau saper tu abdul?Abdul itu ialah obe...dan kau pulak mintak tolong obe ambil peduli?bodohnya kau ni?

treacher berkata...

Eh bru je td aku bace komen hafizudin tu, ni dah kna buang dah?biarkan die dgn beautifoolnara nye,ape de hal

top_ace7 berkata...

Mohon menggigil.

talkIZcheap! berkata...

"Tetapi bila kad merah itu dilayangkan, fakta dan persepsi ini terus dipersoal. Malah selepas insiden kad itu, setiap kali Martin Atkinson menghukum pemain Everton ianya dianggap berat sebelah walhal kekasaran memang benar berlaku."

LOL!! dan aku selalu dengar fan Liberpul menuduh "SAF beli ref ini, ref itu dah disuap Man United" dan sebagainya... apa perasaannya bila kena kat team sendiri?? :p



p/s: owh, btw, Kenny beli ref!! Buktinya? Lepas mesyuarat dengan ref terus menang selesa?? :pp

Joe Damon berkata...

Terbaek

YNWA

LS berkata...

HAHA bodoh betul maki abdul. lawak!

tahniah liverpool.

bG berkata...

jangan mimpi la nak menang dengan Man Utd. dengan spurs pun terberak.

ZAMZAMMILZAIN berkata...

@amir Arip... Spurs ngn menyu mmg tempat Liv buang taik.. hahahaha...

Qazwsx berkata...

sejak kehadiran pakkordi ni,kem liverpool kembali bernyawa.kalau x lembik je.

kenapa cakap besar?ssb liv 2nd team power lepas manu.smurf dan adik2 tadika jauh terkebelakang la.hahah

mirul berkata...

power la pakkordi

YNWA

Malam ni giliran spurs pulak makan kebab arsenal.
kah kah kah

kareem berkata...

nasib baik arsenal takde king konek. Takdela kene nganjing ngan microsoft paint kalau kalah kang...Kahkahkah

bG berkata...

4-0 jangan di lupakan. heh

rashideeshukri berkata...

bagus Kordi. lu kasi setepek je dekat muka diorang yang tak reti baca disclaimer ni. pening dengan orang-orang yang tak reti bahasa macam ni.

hantuLongkang berkata...

bagus...nampaknya liverpool dah ada duit bayar pengadil...satu perkembangan yang baik...hahah

abdul tu bagus budaknya...tapi, kita kena hantar jugak dia masuk kelas lanjutan ms-paint...takde la dia ingat ms-paint ada kaler merah je...dahtu, garisan pulak bersimpang siur macam baru lepas kena penampar kapit 7kali..saraf tunjang dah bengkok...keh2

apa2pun, kesimpulannya, pakkordi rawk!..you'll never rawk alone!!..

keli berkata...

Kepada haters yang guna point Andy Carroll kutuk Liverpool dah boleh simpan kepala kotey dalam kerandut masing2.
Nanti match preview Liverpool lwn Man United boleh kasi lagi panas baru meriah. Bakar membakar amalan mulia. Kakaka...
Adat menyokong je ke? Adat menganjing camne pulak? Kikiki
:D
Komen lu memang terbaik la hntulongkang.

Tanpa Nama berkata...

ramai yg komen kat sini pastu diakhiri dgn ketawa hehe atau kahkah atau haha.mcm kimak lu org tau tak?prasan cool and funny, cibai btul!

hellghast berkata...

so ko nak kitaorang komen ikut stail ko la? ape punye bangang,setahu aku diaorang yang gelak kehkehkahkah,haha,kuikui takde pun kata diaorang cool,kalau pada diaorang benda tu lawak,takkan nak dizahirkan dengan maki?
adoi...butthurt sangat ni kenape dik?

Qazwsx berkata...

Komen hellghast setepek ats kepala utk oohh lala...hehe atau kahkah atau haha.

balaci terhormat& co. berkata...

inilah jadinya klau rmai bandwagon start lyan sokernet..ye dak?

alquinin berkata...

kah kah kah coolnya aku gelak.

PabloHoney berkata...

hai pakkordi...
yer kita jumpa 15 oktober ini *wink*

saya tau MU mmg susah nak menang kalau jumpa Kop..smpai saya termimpi2 MU teruk kena belasah dgn Liverpool..hehehe hrp2 tak betul

btw Microsoft Paint dh standby ke?

p/s: i dont know why i always have a soft spot for Liverpool..

PabloHoney berkata...

ohh sebelum terlupa...
to abdul: i still support u ;) but please...enuff with all the ko**k stuff will ya?

kalau MU mng buat relak sudah :p

jem berkata...

mohon masukkan fakta fakta berilmiah sket. dan fakta tersebut hendaklah tdk melebihi 5 thn lpas. brulah tak kna cop sandarkan pd kenangan...

Aziz Nasution berkata...

@hellghast

"adoi...butthurt sangat ni kenape dik?"

hahaha...ini bukan butthurt lg dah..ini dah level senak konek dah ni...to be precise, senak kerandut sebab menahan inzal lama sgt...muahahahaha(aku rasa gelak style camni dia tak marah kot?)

to ohh lala -

jgn emo sgt lah kawan.. ok ok... cepat! ajar kami teknik gelak yg tak menyakitkan hati kau..

Jarr berkata...

hihihi *tekup mulut*

harap gelak gua cenggini nampak cool.

pakkordi berkata...

Macam hawau sekor-sekor.

Nuruddin Abu Bakar berkata...

Mohon hatrick KUYT 15 oktober.

cool?

keli berkata...

Grrrrr.....(cara baru gua gelak)

talkIZcheap! berkata...

itulah korang... lain kali akhiri komen anda dengan 'smiley', macam aku...

Barulah cool!! :p

Streetwizer berkata...

abdul asah konek kot...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...