ANDA SEDANG MEMBACA

2

Budak Ajaib Malaysia : Sean Gan Giannelli

racYnc Selasa, Januari 22, 2013

Gua berhenti sekejap bercerita tentang Liga Malaysia yang kejam. Sebelum itu, gua nak ingatkan pasukan hebat Spurs berjaya mengajar Manchester United tentang apa itu comeback sebenar. Tapi ulasan akan diberikan di page Tottenham Hotspurs Fan Club (Malaysia). Orait?

Sedikit info mengenai budak ajaib dari Malaysia, Sean Gan Giannelli yang kini bermain untuk kelab Serie D, Atletico Arrezo. Pemain penyerang itu berdarah campuran Italy – Malaysia. Tak lari jauh sangat dengan gua yang berdarah Jawa – Banjar. Sebelum ini Sean Gan pernah bermain untuk pasukan Malaysia Bawah 14 , Malaysia Bawah 16 dan Malaysia Bawah 17.

Sean Gan Giannelli

Kini berusia 16 tahun, bekas pelajar Sekolah Sukan Bukit Jalil itu telah menjalani ujian di sana pada bulan Jun tahun lepas. Beliau telah berjaya menarik perhatian ketua jurulatih Abel Balbo (pernah bermain untuk Argentina bersama Maradona) yang seterusnya menyerapkan Sean Gan di  dalam pasukan Atletico Arrezo Bawah 17. Senarai budak ajaib dari Malaysia yang lain boleh tengok di entry ini. <--

Sean Gan menjadi pemain pertama dari Malaysia yang berjaya menyertai kelab bolasepak remaja Italy. Sebelum ini, Nazmi Faiz menjadi pemain pertama dari Malaysia yang berjaya menyertai kelab bolasepak di Portugal. Fakri Saarani pula berjaya menjadi pemain pertama dari Malaysia yang bermain untuk kelab FC Barcelona, tapi itu cerita lain.

Berita terbaru, Sean Gan telah berjaya memasuki senarai pemain best eleven untuk pemain dari Serie B, C, D Italy. 

Power !




Sedikit pesanan buat Sean Gan :

" Apa - apa hal bagitau abang." Panji Akiem Taiko Bersatu  


* Jangan marah Zacharia De La Rocha, gua temubual taiko lu senyap senyap. Salam '/.

2 Ulasan:

Tanpa Nama berkata...

akim taiko jb jangan diusik. nanti abang besar meronta ronta kemarahan

Unknown berkata...

Pemain penyerang itu berdarah campuran Italy – Malaysia. Tak lari jauh sangat dengan gua yang berdarah Jawa – Banjar.
Mcm gampang...kahkahkah
Kipidap bro.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...