ANDA SEDANG MEMBACA

10

Review: Don't Mess With The Yobs Edisi JDTFC Menang 1 gol je lawan The Yobs Atototo

petai kt Sabtu, Januari 26, 2013
Muka suci para pejuang The Yobs

Orang selalu lupa, awal kebangkitan sebuah pasukan yang hebat datangnya dari para pemain muda yang punya semangat melawan dan kudrat macam orang cop sawit.

Ini yang dibuktikan The Yobs pada perlawanan semalam. Hanya mengunakan separuh atau mungkin sesuku saja kekuatan pasukan dengan hampir 80 peratus pemain merupakan pemain Piala Presiden datang ke Johor dengan misi membalas dendam kekalahan pada Liga Super lepas. 

Kedatangan pasukan suci The Yobs juga dibuktikan dengan melihat pada kesucian muka para pemain muda The Yobs yang belum lagi didedahkan dengan dunia glamour dan para artis.

Kalau ingin berbicara tentang sejarah, mana mungkin dilupakan pada tahun 2000 bagaimana sebuah pasukan yang mengunakan hampir keseluruhan pemain muda yang tidak dikenali seperti Indra Putra Mahyudin, Khalid Jamlus, V. Saravanan, Liew Kit Kong, Chan Wing Hong, K. Nanthakumar beraksi untuk dikenali dan dibeli oleh pasukan yang ketandusan pemain seperti Selangor dan Kelantan.

Aksi mereka cukup memukau pada ketika itu, diberi kesempatan bermain dan belajar dari kesilapan adalah bukti kehebatan The Yobs yang tidak gentar dengan apa jua cabaran dan resiko yang bakal dihadapi.

Kini, 13 tahun berlalu, seperti skrip lama yang berulang kembali, The Yobs dengan misi menuai pemain muda untuk di saksikan oleh pasukan Selangor dan Kelantan dengan penuh ghairah berjaya membuktikan kualiti dan keunggulan pemain muda The Yobs menentang Johor Darul Takzim semalam.

Hanya dengan gol melalui dead ball situation saja yang mampu dilakukan oleh pemain Johor Darul Takzim untuk menewaskan penjaga gol muda The Yobs, Khairul Amri. Serangan demi serangan, asakan demi asakan berjaya ditepis, dihalang dengan tenang sekali oleh pemain muda Muhd Syahmil Khairi yang berjaya mengawal kelincahan Norshahrul Idlan sambil tidak dilupakan sumbangan Rafael Souza.

Semalam juga berjuta rakyat Malaysia menyaksikan kelincahan pemain muda berbakat besar Norhakim Isa yang secara rebel mengawal jentera tengah Perak yang sama sekali menenggelamkan kelibat Safiq Rahim. Mungkin diperlukan lagi masa setahun dua untuk pemain suci Norhakim Isa menjadi bintang masa depan yang akan dipancing oleh Selangor dan Kelantan.

Ok, secara hormat The Yobs mengaku kalah dengan jaringan tetapi The Yobs sama sekali tidak mengaku kalah dalam corak permainan. Keunggulan menjuarai kesemua piala peringkat bawah umur menjadi bukti kekuasaan The Yobs bakal bermula tidak lama lagi.

#.DMWTY

10 Ulasan:

Badak Terbang berkata...

petai ni tak kelakar langsung. macam sial.

Muhammad Khalis berkata...

terbaik petai..perak never die..

buat ape nak buat ulasan kelakar2..mcm bodoh..kehkehkeh

Chaeir Shahir berkata...

Mohon tbakor jubor

MS Ramli berkata...

steady petai steady

firdausazhar berkata...

steady petai..! kalah pun tak ngape kalo ulasan macam ni..buat penyedap hati..hahahah

adam sabri berkata...

yc cakap tak lawak tu mesti budak selangor. kahkahkah!

Apostolos Velios berkata...

perak - atletico madrid malaysia.apa barang compare dengan kelab epl

hgg berkata...

tambah2 compare dgn man u.. lagi mcm bangsat.. apa barang epl puihhhhh..wakakkaka

Wahni Rizal berkata...

aku suka petai!!

pedot berkata...

skali lg TMJ derhaka dgn bondanya..kuajaq!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...