ANDA SEDANG MEMBACA

3

Buku bertemu ruas, Lewandowski bertemu Cech.

Hnssssssss


Dah lama tak tulis pakai nombor.

1. Saya menonton perlawanan Arsenal dan Bayern Munich di rumah. Tidak perlu rasanya untuk keluar menonton di kedai-kedai mamak bagi sebuah perlawanan yang sudah pasti menang. Cukuplah kegembiraan yang sedikit itu diraikan sorang-sorang.

2. Wenger menurunkan sebelas pemain yang rata-rata menunjukkan wajah yang ceria, tanpa tekanan, dan tenang sahaja sepanjang perlawanan. Saya difahamkan mereka sudah 3 hari tidak training dan bersikap acuh tak acuh sahaja menjelang hari perlawanan ini. Malah, ada antara pemain yang pergi masat, main snuker, dan main motor sahaja seolah-olah kerja mereka bukanlah pemain bolasepak.

3. Ulasan perlawanan. Arsenal bermain dengan sangat baik memandangkan Bayern Munich ialah satu kelab yang senang-senang saja Arsenal boleh makan. Pada separuh masa pertama, Arsenal kekadang membiarkan sahaja Bayern main passing sesama sendiri. Kekadang Arsenal test keeper. Tindakan itu diulangi sehinggalah tamat separuh masa pertama.

4. Sebenarnya, tiada yang menarik pun dalam perlawanan ini. Keputusan mengeluarkan Walcott lalu digantikan dengan Giroud adalah dijangka. Menjaringkan satu lagi gol di saat akhir bukanlah sesuatu yang luar biasa bagi Arsenal. Juga sudah dijangka. Tambah-tambah saya kurang memberi perhatian kepada perlawanan tetapi lebih banyak meluangkan masa untuk mengenalpasti mana satukah pemain yang bernama Lewandowski.

5. Hal ini adalah demikian kerana ramai yang memberi amaran pemain yang bernama Lewandowski itu sangat berbahaya. Kononnya mampu merobek jaring lebih dari 3 gol dalam satu perlawanan dan tidak mengenal erti kasihan. Ini menjadikan drama luar padang begitu menarik apabila majoriti peminat bola menjangka pemain yang bernama Lewandowski akan melayan Arsenal seperti kelab-kelab lain. Mereka silap. Saya ulangi di sini, mereka silap.

6. Kesudahannya, pemain yang saya tidak kenal itu gagal memaksa saya untuk mengenalinya kerana dia gagal membuat saya memberi perhatian kepadanya. Tengok sorang player Bayern, nampak bodoh. Tengok sorang lagi, pun sama bodoh. Tiada beza dah Lewandowski ke, Xabi ke, Lahm ke.

7. Sebelum perlawanan, tanyalah kepada peminat-peminat bola, siapa yang akan menang. 9 dari 10 menjangkakan Bayern Munich termasuklah sesetengah peminat Arsenal sendiri. Macam bangsat. Pengecut. Tapi bukan saya.

8. Tidak dilupa, antara yang seronok masa menonton perlawanan ini ialah penonton lebih berdebar semasa Arsenal membuat cubaan berbanding semasa Bayern membuat percubaan. Kerana apa? Ya, kerana mereka memiliki piala tetapi Arsenal lebih menjadi perhatian mereka.

Full time : Arsenal 2-0 Bayern Munich

********

Lewandowski who? Ni awal-awal lagi aku payung Giroud.

3 Ulasan:

Aizuddin Jaafar berkata...

salam 5-1

Tanpa Nama berkata...

selang pertemuan semula di munich....x perlu ulas panjang lebar...kalau x balik dgn seri...rogol dan liwat tu sudah pasti....

Dewi Aja berkata...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share foto-foto baju, kain dan accessories, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...