ANDA SEDANG MEMBACA

6

Nelson Mandela Bay Stadium



Nelson Mandela? Siapa tak kenal Nelson Mandela sila tutup komputer, cari dinding terdekat dan hantuk kepala 666 kali. Macibai!

Kapasiti? 48,459 penonton.

Perlawanan? 5 perlawanan kumpulan, 1 perlawanan Round of 16, 1 suku akhir dan penentuan ketiga/keempat.

Kos? Sebuah stadium baru, Nelson Mandela Bay menelan belanja USD270 juta, tidak termasuk kos sampingan untuk mengubah lanskap kawasan penempatan urban Nelson Mandela Bay dan keseluruhan Port Elizabeth. Rancangan menaik taraf stadium lama iaitu EPRU Stadium ditolak kerana ianya tidak memenuhi spesifikasi FIFA.

Port Elizabeth? Salah sebuah bandar terbesar Afrika Selatan dan juga antara pelabuhan utama. ‘The Friendly City’ mempunyai populasi 1,244,900 penduduk dan merupakan pusat automotif Afrika Selatan. Tarikan utama di sini ialah sukan air, seperti scuba diving, surfing dan memancing.


Brader belakang tu agak tak tenteram sudah

Koresponden? Gadis kelahiran Port Elizabeth, Roxy Ingram merupakan koresponden Sokernet di Nelson Mandela Bay Stadium. Gadis yang pernah menduduki tangga ke-16 FHM Sexiest Women versi Afrika Selatan ini adalah model SASI Swimwear 2005. Dengan ukuran tubuh 33.5-23-35, Roxy kini dikhabarkan berpacaran dengan Craig David. Cis!

Sebelum ini:
Free State Stadium dan Lieschen Botes!

Peter Mokaba Stadium dan Lee-Ann Liebenberg!

Royal Bafokeng Stadium dan Palesa Vedala!

Mbombela Stadium dan Shashi Naidoo!

6 Ulasan:

Hambali ® berkata...

1st

Hidemichi berkata...

Gua rasa dah agak menyimpang Sokernet ni...mcm mana gua nak pomot blog ni kat kaki-kaki bola golongan tabligh!?

Raiden berkata...

craig david?? ciss, aku lagi ensem.

Pipiyapong berkata...

Yang mana satu akan berhubung terus dengan gua ni, Lucius?

j or ji berkata...

markah penuh untuk semua post pengenalan korespondan.

Wan Perlis berkata...

bukit jalil la padang terbaik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...