ANDA SEDANG MEMBACA

13

Penyokong Tenang Amalam Mulia

Abdul Sokernet Selasa, Ogos 24, 2010

Ini kisah benar tentang kesengsaraan menghadapi dugaan kehidupan dan teknik mengharungi cabaran ini dengan jayanya.

Kijai ialah seorang manusia berfikiran cerdas, EQ tinggi serta mempunyai keterampilan yang amat menarik hingga kaum yang bukan sejenis jadi tak keruan bila berdiri dihadapan kijai.

Tapi kijai ada kelemahan dan ia tidak dapat dilihat dengan mata kasar.

Sepanjang hidup kijai, dia tidak boleh duduk mencangkung. Setelah berborak panjang dengan beliau secara tidak formal, kelemahan ini timbul kerana kakinya yang panjang menyebabkan pusat graviti beliau berada terlalu tinggi diatas pusat lalu seterusnya mentidak-stabilkan posisi cangkung beliau. Kasihan.

Bayangkanlah betapa kecewanya kijai jika dalam keadaan yang mendesak, tandas awam yang dimasuki beliau berjamban cangkung. Tapi ini tidak menjejaskan keperluan mendesaknya. Beliau akan berpaut kepada apa sahaja ketika menghadapi masalah seperti ini. Jika ditakdirkan tandas tersebut tiada paip atau cangkuk kertas tandas untuk kijai berpaut, beliau akan beryoga sambil menjalankan tanggungjawab insan kamilnya.

Sebagai penyokong pasukan bolasepak Liverpool yang tegar, ingin saya rumuskan disini agar kita jangan mudah menggelabah bila pasukan kita sedang menggelupur mintak nyawa kerana kelemahan2 yang tertentu. Kita harus tenang dan "chill". Jadilah kita seperti kijai dan cari lah tempat untuk berpaut. Jika tiada, marilah kita beryoga.

Blog: clowning around @Pakkordi
Post: Penyokong Yang Tenang - Amalan Mulia
Link: http://pakkordi.blogspot.com/

13 Ulasan:

fikiranlicin berkata...

yang ini gua suka. YNWA amat kuat. Gua berlindung di bawahnya!

ozilus caldinus berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
ozilus caldinus berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Zinedine Zaiddin berkata...

Ape kejadah...? HAHAHAHA

R.K berkata...

gile konsentrasi nak buat hajat sambil yoga ..

alan zed berkata...

sori, gua line2 tai chi.

hehe. :P

talkIZcheap! berkata...

gua plak taekwondo tegar, tapi ok je kalo yoga tu, ada masuk skit2... [part stretching :P]

saudagar gaRAM.. berkata...

yoga?
hahahaa...sambil berhajat..
gua tgh bayangkan camne nak buat..

kareem berkata...

Entri ni bagus. Buat gua nak baca sampai habis. Tahniah. Tapi yoga haram. Sekian

Alke berkata...

Entry cilake.....wa kena sound dgn bos pasal gelak2 sorang2....

pakkordi berkata...

Jangan gelak sampai batal puasa dah lah geng. Berdosa pulak gua nanti.

Jarr berkata...

hahahaha pakkordi mmg calon presiden!

a8jnme berkata...

haha...rumusan yg sungguh Cirit2 Die...hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...