ANDA SEDANG MEMBACA

81

Arsenal Kelab Bebudak Emo






Arsenal Kelab Bebudak Emo adalah satu label dan kepercayaan yang telah bersemadi kukuh dalam sejarah kewujudan Sokernet. Label atau kepercayaan ini bukan direka-reka, tetapi wujud kerana sikap Arsenal sendiri yang memang selalu berperangai kebudak-budakan dan emo sentiasa.

Apakah dosa saya kepada Arsenal?

Yang terbaru, Emmanuel Adebayor sekali lagi dikatakan telah menjadi mangsa perangai bebudak emo Arsenal ini. Dalam perlawanan North London Derby hari Ahad sudah, cacian dilemparkan ke atas Adebayor yang menyentuh mengenai tragedi serangan hendap ke atas bas pasukan bolasepak Togo pada Januari 2010. Adebayor terselamat dari kejadian serangan hendap tersebut tetapi menanggung trauma melihat rakan-rakannya yang maut.

Adebayor - Diserang hendap komunis sama seperti yang pernah dialami polis Bukit Kepong

"Lagu yang mereka nyanyikan ke atas saya memang satu penghinaan tetapi adakah saya terkejut? Sama sekali tidak. Saya sedih dan kecewa tetapi tidak hairan dengan perangai penyokong Arsenal yang macam bebudak emo," jelas Adebayor sewaktu dihubungi Sokernet.

Emmanuel Adebayor pernah bermain untuk Arsenal selama 3 musim bermula dari 2006. Tetapi oleh kerana Arsene Wenger dan Arsenal berperangai Haji Bakhil Bin Haji Kedekut, mereka enggan menaikkan gaji Adebayor walaupun mamat Togo ini banyak menyumbangkan gol untuk Arsenal. Ini memaksa Adebayor memberi kata dua kepada si kedekut Arsene Wenger, "Ade bayor ke takde bayor? Kalau takde bayor gua blah pergi Manchester City". Seperti biasa Arsene Wenger 'takde bayor' gaji lebih sikit memaksa Adebayor blah ke Manchester City yang 'ade bayor' gaji lebih.

Jasa kepada Arsenal dibalas dengan kerusi makcik basuh kain

Perpindahan Adebayor ke Manchester City telah dicop Judas oleh para bebudak emo Arsenal. Mereka menghina Adebayor kerana mengejar kemewahan sama seperti mereka pernah menghina Ashley Cole yang blah ke Chelsea sebelum ini. Tapi bebudak emo Arsenal tidak sedar pemain macam Adebayor dan Cole bukan mahu mengejar kemewahan semata-mata tetapi juga mengejar piala. Sebab yang sama juga kenapa Kolo Toure, Cesc Fabregas, Samir Nasri dan Gael Clichy blah. Mereka tidak berminat duduk di Emirates dan tengok Arsene Wenger melakukan The Mighty Transition tapi piala haram tak pernah menang dah nak masuk 7 tahun!

Gael Clichy - Hidup lebih ceria setelah meninggalkan Tadika Emirates
Ashley Cole - Tidak percaya pada ajaran sesat The Mighty Transition

Tetapi bagi bebudak emo Arsenal semua pemain ini tetap dicop Judas kerana tidak mempercayai tuhan Arsene Wenger dan berpegang pada akidah In Arsene We Trust. Dan sebagai sebuah kelab bebudak emo selama-lamanyalah para pemain ini akan dimaki hamun dan dihina bila mereka bermain menentang Arsenal. Tengok sajalah pada Ashley Cole, dah berapa tahun punya cerita sampai sekarang tak habis lagi. Padahal sejak Cole blah dari Arsenal, mamat ni dah menang 1 EPL, 3 FA Cup dan 1 League Cup (satu Cup saja Cole terlepas iaitu Cheryl Tweedy). Tapi Arsenal sejak Ashley Cole blah haram tak pernah menang apa-ap Cup pun.

Satu-satunya Cup yang terlepas dari tangan Ashley Cole - Rugi, rugi...

Sebab itulah dalam Sokernet, label Arsenal Kelab Bebudak Emo sentiasa digunakan bagi memberikan sedikit cahaya keinsafan buat penyokong Arsenal yang sudah tidak lagi menemui jalan pulang. Pun begitu, walaupun sudah berbuih mulut aku dan pengulas Sokernet lain dalam menginsafkan bebudak emo Arsenal, ianya tetap tidak akan berjaya selagi Arsene Wenger terus memimpin Arsenal kerana perangai emo ini menurun dari si kedekut lagi gila ini!

Bermula dari perangai berak tepi padang

Membawa kepada perangai baling botol air
Kemudian perangai menghempas bola

Udoh ghope orang gila talak

Sifat merajuk tak tentu hala

Baik di Manchester atau di White Hart Lane

Alex Ferguson: Sudah-sudahlah tu, orang tua buat perangai merajuk buruk rupanya!

Dipersilakan adik Adijaya untuk emo di ruangan komen!

81 Ulasan:

AZRI berkata...

muahahaha...
nak emo jugak laaaa


http://azrijohan.com

LS berkata...

HAHAHAHAHA baikkk!

LS berkata...

nak gak letak link blog tuh. pfft.

Plus Ultra berkata...

woi azri johan!

nak letak gambar comel tu takpe lagi walaupun ni bukan blog beautifulnara atau blog haniszalikha

tapi jangan letak link blog la, kalau tak mau kena maki!

tak pasal2 aku dah emo, dah tulisan lucy ni memang boleh buat bebudak arsenal emo

eh, bebudak arsenal memang sediakala emo pun kan

Jarr berkata...

ntahye si Azri Johan ni pfffftttttt!!

http://lebatkulebat.blogspot.com/

kahkahkah!

Ozgur Cek berkata...

dah la tulis blog guna short form..ppfffftt!!

Nadira R berkata...

3entry beturut2..pakkordi sudah, abdul sudah,lucius pun sudah..lepas ni sape lg nk tambah..?

Shafixx Azzha berkata...

@azrijohan nak komen sebab nak promote blog. dah la komen tak mnunjukkan seorang pminat bola. blog lak macam bangsat

obefiendenwaylencau berkata...

dah dah...jangan hiraukan mamat blog atas tu...topik skarang ialah peminat arsenal emo...kehkehkeh

*celaka punya artikel,memang terbaik sial

obefiendenwaylencau berkata...

yang korang g kutuk2 azri tu tapi masuk gak blog dia...sama je la bebal ngan dia

Pet Shop Boys berkata...

lawak pecah perut aku ni bangsat! kah kah kah...

jon berkata...

sebahagian besar penyokong Arsenal di Malaysia aku yakin datangnya dari era Bergkamp dan Henry. Ikut dari zaman membesar. Dan aku rasa penyokong kat Malaysia ni don't give a damn pun pasal player yang berpindah, Adebayor(mungkin 1, selepas jaringkan gol Ade slide ke arah penyokong Arsenal, itu provoke!) dan Cole semua. Semua dah move on. Isu emosi ni pendek kata, relevan untuk bebudak North London saja(dah kata derby).

Di Malaysia kalau fanatik sangat sampai nak beremosi bagai, itu kes bangang.


p/s: "ade bayor?" itu lawak.

apenzz tensai berkata...

aku tak nafikan memang lawak penulisanmu ini, tapi itu lumrah pabila pasukan yg tengah down dihanjingkan oleh anjing2 lain... xpe2 hari ni hari lu... esok2 hari arsenal!... in arsene we believe...

hellghast berkata...

"Ade bayor ke takde bayor? Kalau takde bayor gua blah pergi Manchester City"

kahkahkah!!! mcm haram!!!

adijaya berkata...

salam lancau kepada semua.

aku rasa entry bangsat ni lucy baru pos, sebab last time aku bukak, cuma ada entry the great defender in the world tony adams dari pak kordi.

pertama skali, label emo yg telah diberikan kepada fans arsenal seluruh sokernet adalah tidak sesuai dan sangat di luar akal fikiran normal. kenapa aku merasakan demikian? sila semak poin-poin di bawah:

- untuk mengukur tahap emo, seharusnya diperhatikan reaksi setiap penyokong setelah selesai perlawanan. untuk perlawanan yg adil, sangat jarang fans arsenal akan menunjukkan ciri-ciri emo mereka. namun bagi game terbaru, seharusnya VdV kena red card. sebagai tanda protes, kami sebagai fans arsenal yg merasa dirugikan telah menunjukkan sedikit reaksi emo. itu saja.

- dakwaan penulis berhubung pemain-pemain butoh yg keluar arsenal, sebab utama mereka blah adalah $$$. ini fakta dan tidak disangkal lagi. tapi lepas kau blah, dapat duit gaji 3 kali ganda, pastu kau hina kelab yg besarkan nama kau, itu kurang ajar namanya. pemain bangsat mcm ni patutnya injured 2 tahun mcm michael owen, baru diorang sedar. monyet adebayor melakukan pecutan usain bolt setelah skor gol, maunya tak emo? bastard! nasri plak, belum pun seminggu gi manchester, siap hina kelab lama dia. ini pukimak namanya. sama gak mcm hargreaves yg cakap physio man utd tak pandai rawat dia, lepas dia blah dan dapat gaji lebih kat sana.

- emo setelah team kalah adalah satu benda wajib bagi penyokong. kenapa aku kata wajib? sebab team tu kau sokong, kau tunggu depan tv tgk diorang main, kau jerit-jerit sampai sakit anak tekak, kau sanggup pergi kedai mamak walaupun hujan, kau beli jersey mahal mahupun siam AAA, kau buka internet baca berita team kau, dan mcm-mcm lagi. tapi team tu kalah, dan kau berhak nak emo. kordi pun setuju dalam entry dia sebelum ni, seseorang fans itu wajib memberikan sokongan kepada team, itu rukun utama seorang fans. jadi, maksud dia, kau sokong team 100%. kalau menang kau tunjukkan reaksi gembira, kalau kalah, sudah pasti kau tunjukkan reaksi emo. bukan mcm penyokong glory hunter chelsea dan man utd. diorang ni cibai. takde perasaan tgk bola, sebab tu tak emo.

- team arsenal merupakan team terbaik, kalaupun tidak untuk seluruh eropah, paling koman pun pasukan arsenal adalah terbaik di england dan spain. bukti menunjukkan man city telah membeli 4 org dari team kami. kenapa diorang tak beli dari united, chelsea, liverpool? hang pikiaq la. pasukan catalan pula yg dicanang sebagai raja bolasepak alam semesta, telah mengambil 2 org kapten kami utk jadi first eleven kat sana. bila raja dah pilih, apa tandanya tu? itu adalah sebab quality yg ada pada pemain-pemain arsenal. korang semua ingat barcelona nak beli ke kapten yg selalu cium kamera atau kapten yg selalu tibai bini orang? pundek lu!

- akhir sekali, kitorang bebudak arsenal emo bersebab. bukan emo tak tentu pasal. bukan emo sebab kelab dah beli striker 50 juta pound tapi haram tak reti skor gol. bukan sebab kami duk bangga-bangga rekod 18 kali menang EPL zaman bukit kepong, tapi haram tak masuk champions league dalam beberapa tahun kebelakangan. kami semua bangga sebab kami pernah tak terkalahkan dalam satu musim. kami semua bangga sebab selalu masuk champions league, walaupun tak beli player mahal-mahal. harga pemain kelab kami tak pernah cecah 20 juta, tapi apa pasal kami selalu finish top 4? itu tugas korang utk cari jawapan nya.

sekian, salam emo. fuck!

Shaiful berkata...

HAHAHA ! Aku suka gmbr last sekali tu..

alien berkata...

terbaik la Adijaya!!

Adam Ruslan berkata...

Post ini adalah balasan artikel yang berkenaan.

CHELSEA KELAB PAKCIK-PAKCIK EGO

1. Ego punya pasal, striker 50 Juta dah hampir semusim bermain tapi baru 4 gol dijaringkan adalah keputusan ekonomi paling bijak bagi pemilik mereka. Itu batu ego dalam kepala pakcik di Chelsea sama keras macam batu jalan. "Takpe, beli Torres bukan suruh dia score gol pon, lebih kepada melemahkan pasukan Liverpool sahaja".

2. Ego punya pasal, manager ternama dan terbaik dunia pon boleh kena pecat. 5 manager orang dalam 8 tahun. Lebih kepada penghinaan kepada pengurus-pengurus tersebut. Tapi ego pakcik dalam kelab ini lagi tinggi dari status dan piala yang pengurus-pengurus ini bagi untuk Chelsea. Dah menang double back to back pon kena sack? Ego? bukan bangang ke tu?. Point to ponder, dalam banyak2 pengurus ternama, Avram Grant je boleh setaraf Wenger sebab dah ke Final UCL. Maurinho, Ancelotti, Scolari?

3. Ego punya pasal, Chelsea telah merekodkan kerugian berjuta Pound Sterling sejak diambil alih pakcik ego pada tahun 2003, tapi demi ego setinggi Al-Burj, hutang lapuk ini dilenyapkan secara 'menjilat muntah sendiri, poket bocor tanpa disedari' sebab UEFA Financial Fiarplay sudah dikuatkuasakan sekarang.

4. Dengan ego pakcik pemilik Chelsea ini serta pengurusnya dahulu, tempiasnya juga menyebabkan Chelsea terkenal dengan perangai pemain-pemainnya diluar padang. Merembat gelfren kawan, makan luar padang padahal dah ada bini cun dan MMS gambar bogel kepada makwe sebagai contoh di sini. Dan player berperangai sedemikian masih diangkat sebagai kapten pasukan?

Baiklah dah panjang sangat.

Sekian dari seorang penyokong Arsenal.

Jarr berkata...

apa celaka komen dah mcm entry ni woih.simpan la utk penulis tamu.celaka.

aswadz berkata...

ngahaha... aku pun terasa cam nak tulis entri kat ruang komen ni, pasal dah ada 2 org komen seghupe entri doh. tp... ah, mls la aku...

mirul berkata...

tak sangke jugak saye ramai orang orang melayu yang lahir dekat england ni.

kemain.

Abdul Sokernet berkata...

Betulkan abang cakap, siapa sokong Arsenal dia bangang.

Nak tau sebab Arsene Wanger tak perlu risau terus dok dekat Arsenal walaupun dekat 7 tahun tak menang apa2?

Nak tau?

Jawapannya mudah.

Sebab Arsenal ada penyokong bangang macam Adijaya.

Bangang!

Abdul Sokernet berkata...

Lagi satu contoh kenapa abang cakap penyokong Arsenal bangang.

Tulis panjang2 macam tu, hantarlah ke sokernettamu.blogspot.com

Bangang!

kareem berkata...

emo betul lucy..kahkahkah...

Kalau player blah dengan cara baik, takda sapa nak baling kerusi makcik basuh kain. ada fans arsenal baling kerusi makcik basuh kain pada Henry? pada Viera?

Takkan ada player yang boleh loyal pada satu-satu kelab tapi sekurang-kurangnya tunjukkan rasa hormat pada kelab yang membesarkan nama mereka. Ada kome kenal Adebayor masa dia kat Monaco dulu?pffffftttt...

Maka, itulah habuannya jika membuat onar pada kelab lama. Itu bukan emo namanya....

p/s-Adijaya, apa kata lu kopipes apa yang lu komen tu dan hantar kat sokernettamu.Dah berhabuk sana tu...

kareem berkata...

kahkahkah...pipiyapong pun bangang jugak le ni..Err,ke Adijaya je?

ijan de bunks berkata...

thumbs up la adijaya.

tapi kau tahu kan la lucy ni saje je bikin panas. anjing menganjing amalan mulia di sokernet ni.

ape2 pon adebayor memang patut kena maki. sekian

aku tetap dengan akidah IAWT

kobetz berkata...

bgus la bila kalah emo..jgn jd team yg xmen UCL tu..kalah je trus ckp nex season..pastu trus dok library..senyap je...;-p

*ade bayor xde bayor mmg terbayor la ayat ko!!hahaha..lawak!

i'msosupernotcool berkata...

Kahkahkah.
Bangang. Bangang.

In Arsene We Trust!!

keli berkata...

Emo saja tak guna kawan, kasi demo teros suruh Wenger yang ego tu resign. :P Wahaha(cool)
@Adijaya
Gelak2 jugak sekarang gua nak masuk mode emo. Kenapa lu orang boleh kata sebab kelab lain banyak beli player Arsenal maka kelab korang paling best. Player2 yang blah tu semua kata kelab korang tak best dan bangang, bangang, bangang.
Tiba2 boleh kata kenapa Barcelona tak beli kapten yang suka cium kamera. Gua rasa statement ni memang badigol shithead moron. Maknanya Mascherano lebih hebat daripada Steven Gerrard la kalau camtu. Babi apa camni...
Part komen adijaya yang akhir sekali tu lagi tak boleh pakai terutamanya yang ini
'bukan sebab kami duk bangga-bangga rekod 18 kali menang EPL zaman bukit kepong, tapi haram tak masuk champions league dalam beberapa tahun kebelakangan. kami semua bangga sebab kami pernah tak terkalahkan dalam satu musim'. Ni namanya paku dulang paku serpih...
Korang akan nampak bangangnya.
Ni bukan marah tapi nasihat.

r i J a L berkata...

wooo.. keli.. terbaek la bro..

i like..

hehe..

Dewajiwa berkata...

@keli

LIKE

Apostolos Velios berkata...

cantik luar cantik dalam cakap tu cantek skit.liverpool menang final uefa CL 2005 dengan berbekalkan avregae player dan paling mahal 14 juta tu pun si dibril cisse yg harem tu.lu arsenal apa ade der??

talkIZcheap! berkata...

walaupun azrijohan letak link blog dia, aku ttap bukak blog missnadira... :p

d.a.n.y. ^^ a.r.m.a.n.d.o. berkata...

kehkehkeh! kenyataan keli memang berasas.. and lucy.. babi gua gelak tak berenti part "Ade bayor ke takde bayor? Kalau takde bayor gua blah pergi Manchester City."

p/s: kerusi makcik basuh kain kat England memang warna grey ke? biasa kat sini yang gua jumpa warna merah, kuning, biru.

3rdfrom9 berkata...

Ian Wright menjadi mangsa terbaru bebudak emo gooners nie sebab buat predict yang gooners duduk kat kedudukan no.6 tahun nie dan spurs akan berada diatas gooners. lagi satu kat finacial report kata pembayaran gaji meningkat 12% tapi nasri, clichy,ade bayor nie blah pon pasai gaji dan Haji Bakhil nie terkantoi dengan player sendiri sebab gaji dia paling tinggi antara manager Epl lain.

zu berkata...

joy of supporting.
tak cukup sifat anda sebagai penyokong kalau anda tak rasa apa-apa sekiranya ada orang bercakap buruk pasal team anda.

Ozgur Cek berkata...

keli3

mcphisto berkata...

jangan emo sangat
nanti tak tenang nak jawab pmr..

hantuLongkang berkata...

sebenarnya arsenal kalu nak menang tak payah pun nak pecat wenger tu...dia dah bagus dah...kalu letak manager terbaik dunia macam roy hodgson sekalipun, takkan dapat setel masalah...

cuma ada 1 jalan...
budak2 arsenal betul2 kena berazam nak berubah dari irama emo kepada irama shuffle...bila orang kutuk arsenal je, korang shuffle...kan ke lebih nampak manja?

//adebayor tu macam anelka jugak...korang bagi la peluang dia bertaubat..lagi 1 kelab je lagi..

Buenaventura Durruti berkata...

Mula-mula aku baca artikel ni aku tahu niat Lucy tak lain ialah meng-troll dan menganjing Arsenal. Tapi lepas aku baca komen Adijaya dan Diego Amani aku rasa apa Lucy cakap ni betul.

Adijaya cakap Arsenal kelab terbaik sebab banyak pemain dia dibeli oleh kelab lain macam Man City dan Barcelona. Well kalau kelab kau yang terbaik kau tak jual player, melainkan player tu dah tua dan past his prime. Tapi kalau player tengah ngetop dan kau jual, itu namanya kelab kau tu sekadar feeder club.

Contoh club feeder ni macam West Ham United yang jual Lampard, Joe Cole, Rio Ferdinand & Carrick. Sekarang kita boleh tengok duduk West Ham ni kat celah mana.

Ye player Arsenal macam Fabregas dengan Nasri berkualiti seperti Adijaya cakap tapi dia tak tanya diri sendiri kenapa Arsenal tak boleh simpan player berkualiti ni? Adakah sebab tak mampu nak tanggung gaji? Tak mampu nak janjikan player ni kejayaan seperti menang EPL atau UCL? Jawapannya kita tahu adalah dua-dua sekali.

Pasal ego yang Diego Amani cakap, memang aku nak tergelak. Setahu aku, ego ini sifat yang wujud dikalangan lelaki. Lelaki selalu ego sementara emo ini sifat perempuan.

Jadi kalau Chelsea ego baguslah, macam Manchester U dan C yang ego jugak. Asalkan kau jangan emo macam perempuan, jadilah jenis Wenger yang baling botol dan emo sampai terberak tepi padang

Plus Ultra berkata...

"bukan sebab kami duk bangga-bangga rekod 18 kali menang EPL zaman bukit kepong, tapi haram tak masuk champions league dalam beberapa tahun kebelakangan. kami semua bangga sebab kami pernah tak terkalahkan dalam satu musim"
- adijaya

okay ini benda paling arsenal (bangang) pernah aku baca. tak terkalah 1 musim lagi lagi bagus dari menang liga 18 kali?

macam tu man u pun boleh cakap pernah treble 1 musim, chelsea pernah dapat point paling tinggi 1 musim, kedah pernah double treble 2 musim!

tak pernah terkalah 1 musim, kahkahakah! sama mcm fan red warriors duk bangga menang piala malaysia 1 kali!

bangang!

Jojoe Ali berkata...

Ok. Sumpah gambar last tu nampak macam Usop Wilcha. Babi.

Aziz Nasution berkata...

@adijaya

"bukan mcm penyokong glory hunter chelsea dan man utd. diorang ni cibai. takde perasaan tgk bola, sebab tu tak emo."

-Wahahaha.. kau tautak emo ni sifat perempuan dan budak belum capai baligh? Rata2 fan Chelsea semua dah Baligh.. Jadinya, tiada yg emo..ego? mungkin!

"bukan sebab kami duk bangga-bangga rekod 18 kali menang EPL zaman bukit kepong, tapi haram tak masuk champions league dalam beberapa tahun kebelakangan. kami semua bangga sebab kami pernah tak terkalahkan dalam satu musim."

-ini bukti yg bebudak arsenal selain drp emo, mereka juga suka sandarkan pada kenangan..haha mengata org lain kemain kau ya. Noob!

meo sepul berkata...

Arsenal + Adijaya = Bangang

Pak Alex & Co. berkata...

baca komen2 fans arsenal meyakinkan lg aku yg fans dia E.M.O. adijaya, ko mmg kelakar..ade bayor ke xde bayor? haha

Acaii Jawe berkata...

Akhirnya terhibur gak aku baca komen orang emo kat sini :)

Nik Zulkhairi berkata...

ramai sakit jubo ni..

I Am Legend berkata...

Dengan mudah, Lucy tulis satu entri dan memerangkap para penyokong Arsenal untuk mendedahkan ke-emo-an mereka di sini untuk dihentam kembali oleh penyokong kelab lain

Mista Maman berkata...

Haha... Kesian Arsenal. Pendedahan yg Lucy cipta ni memang bikin havoc. Sampai 2-3 fans gunners quite emo la gak kan. Walhal, kte semua sedia maklum, akan ada fans yg masih sandarkan pada kenangan, akan ada fans yg revert tp smpi tersalah kenyataannya, akan ada fans yg upset smpi terserlah kebangangannya. Well, for me, Wenger dah bagus, yes, Arsenal pun bagus, tp kelab2 sedia ada skrg bnyk yg lagi bagus dr diorg tu. So, standard la Wenger semua emo, dulu kan invicible team, xbiasa rasa kalah ler tu kan. Pasal Chelsea, ego2 pak cik kaya tu pun masih kenal harganya mengejar kejayaan pd zaman skrg ni. Mungkin melabur berjutaan pound, memecat managers bnyk kali, tp sekurg2nya, Chelsea ingin memberi kesungguhannya dalam merangkul piala, terutama UEFA CL. Ape ade hal, Real Madrid yg bnyk piala tu pun bnyk kali melabur kaw2, pecat manager sana sini tp atas sebab yg sama bukan? Mmg aku respect Ferguson ada 101% control team die smpi laa ni, aku respect Daglish comeback utk manage Kop, respect Wenger masih manage Gunners, tp Chelsea pun ingin terus memberi tekanan yg positif pd semua competition yg ada. Mr. Roman pun dh start kenal selok belok bola ni, der. Chelsea pnh alami zaman kejahilan pd beberapa dekad dulu, so, biarlah skrg rasa 'kelebihan' yg Mr. Roman bagi. Se'Kuku besi'nye Roman ni, at least dia drive Chelsea to be elite club skrg. Ranking FIFA - http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/trank2012.html
Just Sharing info.

Cob Nobbler berkata...

I like keli and Plus Ultra statement.

Bagi aku, kalau Adijaya nak tiba-tiba petik team "18 kali juara djaman Bukit Kepong" - ni macam sendiri kentut tapi nak salahkan orang lain. Apa hal tiba-tiba Liverpool pulak yang kena ni? Setahu aku Lucy ni fan Chelsea.

Anyway, perbandingan Barca beli kapten Arsenal dari Stevie G tu memang bangang. Aku pun boleh cakap Gerard Pique lagi power dari Cristiano Ronaldo dan Wayne Rooney sebab Barca beli Pique kalau nak ikut logik kau Adijaya.

Pasal ideologi The Mighty Transition - anggap je la ideologi kau dah gagal. Macam ideologi komunis djaman Soviet dulu. Macam mana kau merancang pun - kalau Tuhan dah kata kau gagal dalam perancangan tu - terima je lah. Dah memang The Mighty Transition kau dalam kegagalan. Buktinya dah kau nampak sendiri.

Lagi satu, gua rasa adalah tidak adil kalau kau nak cakap Arsenal dapat The Untouchables tu lebih hebat dari team-team lain. Preston North End dan Liverpool sendiri pun pernah buat The Untouchables walaupun djaman tu djaman JWW Birch. Tapi kalau kau nak cakap aku refer ke djaman lampau, sandarkan pada kenangan (sebab fan Liverpool memang dah ada tendency nak sandarkan pada kenangan - especially Istanbul 2005), The Untouchables kau tu 2004 brader. Sejak The Untouchables - lepas tu terus dah tak touch cup dah, apa citer.

Akhir kata, marahkan Lucy fan Chelsea, jangan nak kaitkan dengan team lain macam Liverpool ke MU. Cuba counter Lucy dengan fakta untuk lawan Lucy balik. Ni sama je perangai macam Wenger - nak blame2 orang lain pulak.

zu berkata...

pak kordi, tolong up satu entri lagi.
tak payah tunggu sampai wednesday.

'where are they - adijaya dan diego amani'

Maniax berkata...

Adijaya, Diego

Anda sedang emo, right?

Ahmad Afif berkata...

Sebagai penyokong Arsenal, memang lah terlalu kecewa kerana sudah lama tidak menang apa apa piala. Tapi at certain point, you are right Lucy.

Kalau orang kerja pun tiap tiap tahun nak increment, kenapa diorang tak nak entertain best player diorang untuk terus serve the club, instead of nak cari orang orang baru kan dah payah. Tapi kalau dah nak blah tu blah aje lah jangan reason dia sebab gaji. Pulak nanti kata ambil youth policy kononnya nak groom players dalam masa yang sama nak menang banyak trofi.

Tapi kalau spent melampau untuk beli Allstars macam bangang sangat cuma senior tu kena ada lah bagi aku untuk motivate team, and spent it on the right players bukan yang makin menyampahkan. Pasal ejek ejek dalam stadium tu, sepatutnya tak jadi, kata semua grown up people.

Cuma sebagai fans apa yang aku harap is the improvement supaya boleh bounce back dalam league and give a good fight and focus for every single game. Harap harap invincible Arsenal tu datang lah balik dalam tempoh terdekat supaya dapat entertain jiwa aku yang lara ini. Hopefully.

Peace.

saiful aizat berkata...

Halo. Player macam Hughes, Stam, Beckham, Nistelrooy blah pun sbb apa? Apesal tak mention langsung pasal Scholesy yang 'TAK ADA' orang langsung nak beli, atau Giggsy?

Tak pepasal Man Utd jugak kena maki. Fan Glory Hunter. Kalau Arsenal menang 6 EPL trophies starting 2004 tu ktorang leh accuse Arsenal fans sbg glory hunter la eh?

Oh btw ape cer RvP?

yzdz berkata...

Adijaya's a fucking cunt

Kau sapport Arsenal pun sebab invincibles. Takyah nak cerita pasal glory hunters

Cunt

Streetwizer berkata...

gua dah agk, mesti ader yg gile babi emo nyer ni...

Jimmy Stracqualursi berkata...

oi yazid u know what u're the real cunt in this case. chelsea kau tu kalau tak da abramovich kekal sampah la woi. celaka tul selamba adap kau je assume fans arsenal kat sini gloryhunters sebab invincibles eh. abis dulu tahun '99 arsenal main kat sini beribu2 turun tu amende?

oi brader, at least arsenal ni the 3rd biggest club in england after manchester and 'pool. chelsea? rekod sunderland pun jauh lagi power la dari korang. nak harap kan seciput je menang liga zaman tok kaduk dulu tu, hahaha kelakar bai budak baru nak up ni u're not worth my time la bro

Farid berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
pokdegrunge berkata...

entry xlawak lgsg..kesiann.
rama prihatin kt arsenl..tiba2..hahahaha

r u gunner engh? fuck u..

Farid berkata...

aduhai bangangnya adijaya ni.

ada jaya ke tak jaya ni? (:

Usagi9898 berkata...

*satu satunya cup yang terlepas dari tangan Ashley Cole. Rugi... rugi..."

cilakak lu menyembur terus air coke gua minum baca line ni. sakit hidung air menyembur keluar. shilanat. wakakakaka

Wanturd™ berkata...

sokernet is back. haha. dah lama komen tak cecah lebih 50.

@adijaya, sabar bro. arsenal sekarang tak pawer, kena la redha je. kalau emo pun, buat muka je. jangan berak2 tepi padang. then jangan terikut2 sangat perangai sandarkanpadakenangan.com tu. btw, gr8-2 see arsenal fan stand for their club. (modal lama recylce pon oke gak. keh3)

@talkizcheap. demn. aku pun TERview blog missnadira la. hahaha

balaci terhormat& co. berkata...

kau tgok btapa kuatnya arsenal smpai komen ccah 6series..keh3.

p/s:nak buat page justice for adijaya..keh3.

Plus Ultra berkata...

eleh pokdegrunge nak nampak lain lettewwww

veri: plygmati (pegi la mati)

yzdz berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
yzdz berkata...

Jimmy Stracqualursi, you have no idea which team I support do you.

Ramai mebanjiri stadium melihat mereka bermain pada tahun 99? That's because they won the prem in 98, dumbass.

Sincerely, twat baru nak up.

Pak Alex & Co. berkata...

dol...bkn ko sokong team sbb nk tgk dorg mng something ke? so ape kes dgn hal2 gloryhunter sume ni? sume org nk tgk team dia agkt piala kot..so x ke sume org gloryhunter namenye? mlainkan ko ni jnis gloryhunter yg lalang..itu bru the real cunt..

Slurpp berkata...

kalu ye pon nak marah..
cakap la leklok sket adijaya...

"salam lancau" tuh aku sangat tak setuju..(kang aku ckp permainkan assalamualaikum kang ade lak yg ckp kalu nk berdakwah takyah ar masok sini)

tp kalu adijaya lancau..aku setuju..

Aziz Nasution berkata...

@Jimmy Stracqualursi

"oi brader, at least arsenal ni the 3rd biggest club in england after manchester and 'pool. chelsea? rekod sunderland pun jauh lagi power la dari korang."

Samada kau ni malas atau pun just an ignorance little runt. Baru berjinak dgn dunia bolasepak inggeris mungkin. Macam nilah, kalau malas nak masuk chelseafc.com apakata kau study psl chelsea's history kat wiki. jgn jadi malas ok?.

"chelsea kau tu kalau tak da abramovich kekal sampah la woi"

Haha budak budak. Kau kenal CFC selepas abram. Kenal siapa Ruud Gullit dan Gianluca Vialli? apa achievement diorang dah bwk untuk club? tahu? pergi study dulu ok.. btw, those are CFC great managers before Abrham datang.

"u're not worth my time la bro"

Unfortunately, same goes to u.

Jimmy Stracqualursi berkata...

@maman,

sori la if i didn't make myself clear, maksud aku rekod sunderland lagi power in terms of kejuaraan liga berbanding chelski kau tu. penanda aras ketereran sesebuah kelab tu bagi aku ialah kemenangan liga, sebab dalam banyak2 piala, piala liga la paling susah nak menang. tu lah ade mourinho pegi buang, tak ke bangang?

@ajiz,

ape celaka? gua kenal jugak petrescu di matteo vialli suma tu, in fact zola memang gua minat dari dulu sampai la skang. memang gua setuju CFC power jugak, tapi bila roman datang baru la prestasi chelscum naik mencanak (celen untuk kejuaraan liga tahun demi tahun, masuk champs league consistently) kalau tak la, gua rasa chelsea sentiasa akan jadi the perennial underachievers, takat setaraf dengan leeds, tottenham, newcastle semua tu je. malu beb kalau menang pakai sugar daddy, dan paling celaka sekali bila fans chelsea dok kondem fans man citeh pasal sugar daddy gak, haha kelakar bai.

Aziz Nasution berkata...

@Jimmy

" malu beb kalau menang pakai sugar daddy, dan paling celaka sekali bila fans chelsea dok kondem fans man citeh pasal sugar daddy gak, haha kelakar bai."

Jadi sekarang kau nak salahkan CFC sebab ada owner yg mampu menyuntik dana untuk beli player? Bagi manager purchasing power? macam tu? Kiranya kau nak CFC develop budak budak hingusan, pastu serap masuk 1st eleven baru kau nak salute? HAHAHAHAHA.

" tapi bila roman datang baru la prestasi chelscum naik mencanak (celen untuk kejuaraan liga tahun demi tahun, masuk champs league consistently)."

Well bro, apa yg kau cakap tu might be true. Tapi inilah yg dinamakan nasib. CFC bernasib baik sebab ada taikun russia yg beli thus boleh jadi title contender, not just a mere 6th or 5th place on the league table je. Past is past. What matter the most is present.

"kalau tak la, gua rasa chelsea sentiasa akan jadi the perennial underachievers, takat setaraf dengan leeds, tottenham, newcastle semua tu je."

Ironically, perennial underachievers tu la yg EmoSenal going to be, now. Setaraf Tottenham? Hell no, chap. U're worse than that! HAHAHAHAHA

Adam Ruslan berkata...

Yeay! Kita kembali dengan siri kedua.

CHELSEA KELAB PAKCIK-PAKCIK EMO II

Pada suatu hari yang emo, Frank Lampi sedang menanggung kesedihan yang amat berat lalu memberi kenyataan;

"I can understand Didier's reactions," said England midfielder Lampard. "He's an EMOTIONAL man."

Sebelumnya, Drogba memang tersangat EMO selepas game semi-final UCL melawan Barcelona. Dia bersungguh-sungguh mengecam Tom Ovrebo.

"Kalau berani, turun la Ivory Coast, aku jumpa hang, padah menanti dititik dengan gading gajah!" sambil matanya membeliak bak burung hantu.

sumber rujukan : http://soccernet.espn.go.com/news/story?id=644265&sec=uefachampionsleague&cc=4716

gambar hiasan :
http://static.guim.co.uk/sys-images/Football/Pix/pictures/2009/5/6/1241646021549/Chelseas-Didier-Drogba-sh-002.jpg

Usagi9898 berkata...

artikel yang tajam sampai luka jubor mereka yang terlibat. ramai gila emo baca entri nih.

talkIZcheap! berkata...

toksah duk gaduh-gaduh, buat malu jer budak-budak tengok bapak-bapak budak bergaduh...

Senang citer, kalo tak pernah menang Liga sampai 19 kali, kelab dia bangang...

kthanxbye!! :p

Jimmy Stracqualursi berkata...

@ajiz,

worse than tottenham? bagitau aku when was the last time arsenal finished below tottenham in the league? macam biasa la bro kau jangan terkesan sangat dengan pundits cibai suma ni, diorang tu keje nye nak jump on the bandwagon aje. baru lepas satu match kemain konfiden cakap "the balance of power in north london has shifted to shite hart lane", alih2 ujung season arsenal gak yang lebih atas dalam standings. media england ni biasa la, asal team wenger je nak kondem, mentaliti xenophobic supo pok breheng perkasa tu. bangang bangang

bab nasib tu, mengaku pun kau. CFC are nothing w/out roman abramovich. satu ari nanti kalu dia berambus tengok la apa jadi ye.

SheiLa berkata...

wakakaka..nice one lucy...kite bakor je fans2 arsenal yg emo2 nie..hehe

balaci terhormat& co. berkata...

komen aku ni komen yg ke 81 rasanya..aku tgh konfius..entri lucy power ke?adijaya ke?ataupon zola?rasanya arsenal kot..

AimYou berkata...

@adijaya: "bukan mcm penyokong glory hunter chelsea dan man utd. diorang ni cibai. takde perasaan tgk bola, sebab tu tak emo."

kepala hotak kau budak MU xde perasaan tgk bola!! dah MU tu asyik menang je, nak emo apa? BODOH!

Ozzz3000 berkata...

babiiiii..!!! mak xsuka taw baca comment2 ni..!!!

Aziz Nasution berkata...

@Jimmy

"satu ari nanti kalu dia berambus tengok la apa jadi ye."

ok.. but as for now, mari kita ramai ramai tgk apa sudah jadi pada the so-called gunners...aite mate?

@r.k

"We chelsea , together keeping the blue flag flying high ."

Cheers us on through the sun and rain..cause' Chelsea, Chelsea is the name...hell yeah mate!!!

dumbdeaf berkata...

byk2 artikel, yang ni peberet tahap karma nih! pergh!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...