ANDA SEDANG MEMBACA

19

Pialo Malaysia Jang punyo!

Jorji Selasa, November 01, 2011 , ,
Osah handa eh Jang!

Jang ultrajang! Hobin Jang Hobin! Musuhnya Habis Binasa! You'll Never Poit Alone!! This is Paroi!! Apo laie ndak?

Kito juaro Pialo Malaysia! Bukan kocik anak! Bukan ligo perdano yang Pahang main tu. Ini Pialo Malaysia, kalau tak handal, camno poie final? Kalau bungko camno boleh jadi juaro? Ado banner tulih; dah kapankan Selangor, nak arwahkan Negeri Sembilan, amboih handa eh? ni Jang nak tanyo, sapo akhirnya yang makan gulai Labu??

Haaa...nampak?

Jang sebonar eh tak tau nak tulis apo dah..banyak bona bondo yang Jang nak kono cerito. Gambar melampuh Jang nak kono lotak sini. Semuo eh berbaloi nak buek dan Jang sanggup buek demi pasukan Jang Ultra Jang.

Tapi walau apo pun yang Jang tulih atau walau gambar apo pun Jang lotak, semuo tu tak boleh nak gambarkan betapo girang eh hati Jang dengan kehebatan kito semua, Jang ultra Jang! Segalo drama pasukan Jang dari mulo sampai ke wisel penamat tak dapek nak diulas satu malam. Terlalu banyak cerito. Itu bolum hal Jang Ultra Jang berembat dengan FRU dan demo anti- FAM diluar stadium Shah Alam. Gilo!

Pendek kato, Only The Jang Knows The Feeling!

Perlawanan malam tu cukup hebat! Comeback yang dibuek oleh Jang sangat mengujakan! Orgasm bolasepak sebenar! Ahhhhhh!!

Tak sedotik pun Jang ragu akan kemampuan pasukan Jang menjadi Juara walau 1Malaysia meletakkan Ponyu sebagai pasukan feveret. Ketika ketinggalan 0-1 Jang banyak dapek sms dan twit yang suko akan kekalahan Jang. Tapi Jang tonang... Jang percayo pada Tuhan. Jang yakin pado pemain Jang, Kunanlan, Hai-O, Kombar, Shukor Adan dan NorHafiz Zamani Misbah. Apo ekau tak ponah tengok Norhafiz Zamani Misbah main sebolum ni? Apo ekau tak yakin dengan kepalo Nano Hai-O? Tak tau apo makan eh kombar kito? Tak nampak strategi provoke dan tendang ikut arah tolo Shukor Adan?

Kok tak kuek kudo-kudo, jangan cubo cangkung gayo Jang

Kalau semuo tu tak dapek buek ekau semuo yakin, sekurang-kurang eh percayo la sikit dokek bookie. Bookie dah jolok baik punyo dokek keeper Terengganu. Stok tolo ponyu seumur hidup, mano boleh dio tolak...Ala. Gurau je!

Trengganu main baik. Kalau tak, takkan mereka layak ke perlawanan akhir. Cuma kesilapan keeper itu terlalu sukar untuk ditelan oleh peminat Terengganu. Penyu menangis siapa yang tahu kan, tapi kalau Gergasi Merah Kuning lawan Jang malam tu, memang Jang puleh telingo Gergasi tu. Misi 33 yer? Nak Misi poie spital Klang! Kuikuikui...

Jang rekemen semuo poie tengok gambar-gambar dan video yang banyak terdapek di fesbuk terutama di fesbuk Ultras nogori 9, kelab e-penyokong bolasepak negeri, Ninth-mania, Jang Brigade dan melampuh laie. Memang meromang bulu tongkok poit! Jang berani koba yang peminat bolasepak Nogori Sembilan adalah yang terbaik di dalam Malaysia. War-warkan perkara ini, biar seluruh alam jadi cemburu.

Ghombau, Siliau, Rantau, Mambau, Bahau, Jompol, Kolopilah, Senaling, Tampin, Air Mawang..apo macam setuju tak?

Gugusan Palong, Felda Pasoh, Lui Timur Utara Barat, Jolai, Bukit Rokan,Gomeh, Senawang, Paroi, Temiang, Rahang, Somban 2 semuo handal belako.

Batu Kikir, Jelobu, Simpang Portang, Lenggeng, Nilai, Pajamaica, PD, Lonek, Pasir Bosar, Tg.Ipoh, Bukit Putus, Ulu Bondul, Sri Menanti semuo gentar tiado!

MB, Undang, Luak, Porut, Penghulu, Tok Siak, Yamtuan semuo ado belakang kito.

Senjato utamo Jang bukan rahsia.

Timo kasih Jang pado Ultras, tak kiro baru atau lamo. Tambahkan ahli, binasokan semuo musuh kito. Kepado N9Futbol.com yang jadi pemangkin penyokong, Jang tabik kek semuo! Kito penyokong beradat dari nogori adat perpatih, kono baco semuo tu. Pialo Malaysia dah kembali semulo ke lopak kito. Tahun dopan kito bertarung lagi, pertahankan pialo.


Why always Jang?


Jang mengundurkan diri untuk Liga Malaysia buek seketiko. Kok ado terkasar bahaso, bergurau tak sengajo, terguris hati lalu terluko, Jang mintak maap. Jang suko bergurau... Ingatlah, Bolasepak Kita, Wajah Kito. Berbanggolah dengan pemain, kelab dan negeri masing-masing. Bolasepak luar negaro ini memang la nampak bagus, tapi jiwo dan hati kito sebonar eh lobih dokek dengan tompek kito lahir. Kalau tak support pasukan sendiri sebab kononnya ada bookie dan jual game, itu semuo bondo yang tak dapek dibuktikan atas sobab-sobab yang hanya tuhan aje yang tahu. Kalau benar ada bookie, kenapo PDRM tak dapek selosaikan? sedangkan walau apo kes pun dalam Malaysia ni mampu diselosaikan dengan mudah,cepat dan betul oleh polis kita yang memang terkenal berwibawa.

Itu Jang akan bongkar dalam post akan datang. Kito nyanyi dulu lagu kegomaran Jang 2,3 hari ini..

Kita tengok penyu telor...
Kita tengok penyu telor.....

Hoi Hoi Hoi..
Bangun! Kelaut wei! Kelaut!

19 Ulasan:

j or ji berkata...

Hobin Jang Hobin!

sutanbalun18 berkata...

Walaupun se ni asal Sepanyol,ckp baso Sepanyol,makan nasi lauk pun raso2 Sepanyol tompi mmg osah eh,power boto team Nismilan ni tekau!!

hantuLongkang berkata...

taung ning, piala melessia hok jang nge milah...tahniah..

awok2 teghanung takdok nok kata mende2...cuma ser kkara je..kalu napok awok2 jang nok tunjuk ganah, bakor ddera orang ke mende ke, mitok tulong jang nasehat retek...bukang mende, dia jugok hok buleh sakit kalu dang brigat..

hok ppaler bengong ada belaka kat negeri mana2 pung...kalu jang napok awok teghanung hok ppaler haliang wak lebih kurang nge orang, jang napok, jang katok je..awok2 teghanung takdok hal..

set2 negeri semilang banyok hok ppaler sedak, dang..aku tabik hok tu..

bereh, boh..sipang mmolek piala tu..soh beng wak ilang pulok...taung depang ramai nok rapah ning :D

waner2pung, nnelang!..

//kalu tak paham, jang tanyo yo kek milah eh..skandal ese tu :D..

Hazwan Arif berkata...

Yang dah kapankan selangor tu, budak n9 yg buat weiiii


kah3

rudz berkata...

hampeh... tengok backdrop tuh

"AStro Johan piala Malaysia 2011"

mungkinkah ini salah satu sebab tiket naik RM50?

Coolman berkata...

x ado penajo!!harap thn dpn adoloh penajo sudi bubuh ket jersey n9 yoh!!

Kak Timah berkata...

tu deh...lonek pun masuk sokernet..handa boto kau jang..

Kurast berkata...

This is Paroi! Ipoh Mali Talak Sombong!

kakiberita berkata...

cito by xnak eh, tp kmpom2 sharbinee bersaro lopas ni. bkn sikit2 dio dopek. Nogori kan nogori kayo. takdo maso bgi ribu2. juta terus.

Azfar Ridhwan berkata...

walaupun ketinggalan tapi sebenarnya N9 control game sepanjang perlawanan. so, tak terkejut la boleh menang akhirnya.

Walaupun N9 masuk final 3 kali berturut2 dan menang 2 daripadanya, tapi Hai-O lagi terbaik dengan gol setiap final dan menang kesemuanya! (N9 2009, Kelantan 2010, N9 2011)

Ape2 pun, Nis Milan lagi power dari AC Milan dan Inter Milan! :D

Pet Shop Boys berkata...

Sejak bila negeri Sembilan pandai main bola ni?

RPC berkata...

oklah tu, harapkan FAM nak majukan bolasepak Malaysia memang tak boleh harap.

kelab kena pandai2 la jaga diri.

next Piala Malaysia, aku suspect Perak julang piala.

Cob Nobbler berkata...

Apasal slogan Negeri Sembilan macam Liverpool wahai J or Ji?

Kehkehkeh!

shahril mulox berkata...

why always Jang?...ahahaahah. Sobab eh, Jang memang handa amekk.

RyuJi berkata...

den paling hepi tgk gol kuna, perghh den ghaso eh..ado kono mongono ngn mambang depavali kuna ni..apo tah laie gol Hai-O..memang world class shukor adan pnyo cross..

den bukan apo...shabini ni tak layak da jadi 1st keeper, apotah laie keeper malaysia..den ghaso-ghaso eh byk lagi keeper lagi baguih dok ado...

den nak koba laie ni..apo nak di kato jang dah jd cempien laie..sapo nk petikai jang training kek bondang..gelecek kobau2x yg ado kek tongah bondang tu..itu la punco jang monang..

apo apohal den pueh laung hoben jang hoben kek telingo geng2x den kek opih ni..pokak kot tolingo geng2x ganu...

hoben jang hoben...

Tipu Tapi Benar (TTB) berkata...

Moga Negeri Sembilan tidak mengeluarkan misi mengarut seperti Selangor musim hadapan.

Misi 33 lah, Misi 3 Piala lah... Hahahaha!

ijan de bunks berkata...

pueh tak terkiro walaupon den boikot dari johor yo. jauh yang amek kalau nak poi SSA tu. makan modal melampau. belum kiro nak sumbat duit dokek FAM laie. memang se tak mampu. belaja laie.

apo2 pon tompek den jolai masuk sokernet. banggo den. walaupun jolai tu felda, tapi ati den totap untuk nogori.

hobin jang hobin

keli berkata...

Lambek bonar entri poit!
Dokek tigo haie dah.

Den sajo cakap nogoie. haha..:D

Syabas Jang. Season dopan Hai-O poie mano pulak?

Gua harap Selangor akan menang season depan.
Dekat sini gua nak tanya kalau sebut sokernet loghat nogoie bunyi dia macam mana?

Kid berkata...

malam yang stim.
lebih bermakna daripada tahun 2009.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...