ANDA SEDANG MEMBACA

5

Cape Town Stadium



Cape Town? Bersempena nama bandara terletaknya stadium ini. Pada asalnya telah wujud Green Point Stadium di tapak tersebut tetapi stadium lama ini dirobohkan untuk pembinaan yang baru. Sepanjang proses pembinaan Cape Town Stadium dirujuk dengan nama lama, Green Point.

Kapasiti? 69,070 penonton.

Perlawanan? 5 perlawanan kumpulan, 1 perlawanan Round of 16, 1 suku akhir dan 1 separuh akhir

Kos? USD600 juta, di atas kawasan hartanah paling mewah di Cape Town. Kos termasuk pembinaan jalanraya baru dan kawasan taman seluas 60 hektar.

Cape Town? Dengan jumlah penduduk mencecah 3,497,097 orang, Cape Town merupakan ibu negara perundangan Afrika Selatan dan bandar paling majmuk. Semua pengulas Sokernet mempunyai ahli saudara yang menetap di Cape Town, walaupun bau-bau bacang dan terpisah ratusan tahun lamanya. Destinasi pelancongan utama Afrika Selatan, dengan sekitar 1.5 juta pelancong tiba setiap tahun. Kalau datang sini, mesti naik Table Mountain.


Agak nakal minah ni

Koresponden? Koresponden Sokernet di Cape Town juga merupakan kelahiran Cape Town sendiri. Elbe van der Merwe adalah model SASI Swimwear 2009 dan mesra dengan panggilan Kudu (punyalah kampung nama ni). Kudu selain menggemari set pakaian dalam yang seksi, turut meminati pemain ragbi Afrika Selatan, Os du Randt. Memang cool minah ni.

Sebelum ini:

5 Ulasan:

Wan Ahmad Faiz berkata...

bosan~

meor-name-depan-ku berkata...

INDON pernah layak ke world cup........

http://meornamedepanku.blogspot.com/

Hambali ® berkata...

Ni la kot pengasas nasik kandar KUDU bin ABDUUL di jalan TAR ... spende minah ni la yang diguna buat pelaris ....

.Gory. berkata...

Cengkudu!

Zinedine Zaiddin berkata...

Aku suka gadis kampung..tgk la tu sungguh menggiurkan..hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...